VOLVO: TESTY BEZPRZEWODOWEGO SYSTEMU ŁADOWANIA AUT ELEKTRYCZNYCH

Volvo Cars rozpoczęło praktyczne testy technologii ładowania aut elektrycznych w środowisku miejskim.

W projekcie bierze udział kilku partnerów, by wspólnie ocenić potencjał nowego rozwiązania pod kątem jego zastosowania w przyszłych modelach tej marki. Przez trzy lata elektryczne taksówki Volvo XC40 będą jeździły po 12 godzin dziennie pokonując ulicami Goeteborga nawet 100 000 km rocznie.


Zobacz także:

TECHNIKA

ROZMAITOŚCI


 

Partnerem projektu jest firma Cabonline – największy operator taksówek w Skandynawii. W barwach tej korporacji na ulice Goeteborga wyjadą elektryczne taksówki Volvo XC40 z systemem ładowania bezprzewodowego. Cała inicjatywa wpisuje się w projekt Gothenburg Green City, w ramach którego to drugie co do wielkości miasto Szwecji ma się stać całkowicie neutralne klimatycznie. Inicjatywa jest też świetnym testem praktycznym nowego typu ładowania, ale także elektrycznych aut w ogóle.

Zielona Strefa Miasta Göteborg pozwala nam wypróbować ekscytujące nowe technologie w rzeczywistym środowisku i oceniać je w miarę upływu czasu pod kątem potencjalnego szerszego wprowadzenia w przyszłości – powiedział Mats Moberg, szef działu badań i rozwoju w Volvo Cars. Testowanie nowych technologii ładowania wraz z wybranymi partnerami to dobry sposób na ocenę alternatywnych opcji ładowania dla naszych przyszłych samochodów.

Indukcyjne stacje ładowania dostarczyła firma Momentum Dynamics – wiodący dostawca tego typu rozwiązań. Ładowanie rozpoczyna się automatycznie, gdy kompatybilny pojazd zaparkuje nad stanowiskiem ładującym całkowicie zintegrowanym z nawierzchnią jezdni. Do rozpoczęcia ładowania kierowca nie musi wysiadać z samochodu. Wszystko dzieje się automatycznie. Volvo XC40 zostały wyposażony w specjalny moduł, który odbiera przesyłaną indukcyjnie energię elektryczną. Moc ładowania wyniesie ponad 40 kW, a więc będzie niemal czterokrotnie większa niż typowych ładowarek 11 kW. W prawidłowym zaparkowaniu na miejscu wyznaczonym do ładowania indukcyjnego pomoże system kamer 360 stopni.

Taksówki będą eksploatowane po 12 godzin dziennie, a ich roczny przebieg może wynieść nawet 100 000 km. To będzie idealny test trwałości wszystkich rozwiązań elektrycznych Volvo. W ten projekt zaangażowali się także dealerzy marki Volvo w Szwecji: Volvo Bil i Volvo Car Sörred, szwedzka firma energetyczna Vattenfall i jej sieć ładowania InCharge, miejska firma energetyczna Göteborg Energi oraz Business Region Gothenburg, miejska agencja rozwoju gospodarczego należąca do miasto Göteborg.

W ubiegłym roku firma Volvo Cars wzięła udział w uruchomieniu inicjatywy Gothenburg Green City Zone, której celem jest osiągnięcie bezemisyjnego transportu do 2030 roku. Wykorzystanie prawdziwego miasta jako poligonu doświadczalnego pozwoli firmie przyspieszyć rozwój technologii i usług w obszarze elektryfikacji, współdzielonej mobilności, autonomicznej jazdy, łączności i bezpieczeństwa.