Firma Volvo Cars sprzedała w sierpniu na całym świecie 45 786 samochodów, co oznacza spadek o 10,6% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Ogólny popyt w branży samochodowej i na produkty Volvo Cars pozostał bardzo wysoki.
Zobacz relacje:
 
Z powodu pandemii w lipcu bieżącego roku nastąpiło przerwanie dostaw od producentów komponentów z Azji Południowo-Wschodniej, zwłaszcza z Malezji. Pogorszyło to i tak już napiętą sytuację w zakresie dostaw. Te niedobory materiałowe doprowadziły do czasowego wstrzymania produkcji w zakładach Volvo Cars w Szwecji, Belgii, Chinach i USA, co w rezultacie doprowadziło do zmniejszenia wielkości produkcji.
Volvo Cars śledzi bieżącą sytuację i przewiduje, że w drugiej połowie 2021 r. trudno będzie osiągnąć poziom sprzedaży osiągnięty w tym samym okresie 2020 r. Będzie to miało wpływ na przychody i zyski, ale perspektywy Volvo Cars za cały rok 2021 nadal pozostają dobre.
W pierwszych ośmiu miesiącach roku firma sprzedała na całym świecie 483 426 samochodów, co stanowi wzrost o 26,1% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Sprzedaż modeli ładowanych z gniazdka – Volvo Cars Recharge utrzymywała się na wysokim poziomie i stanowiła 24,2% wszystkich samochodów sprzedanych w ubiegłym miesiącu. W Europie Volvo Cars osiągnęło rekordowy poziom, bo aż 47 % wszystkich sprzedanych w sierpniu aut pochodziło z gamy Recharge. Zatem były to samochody typu PHEV lub BEV.
Stany Zjednoczone odnotowały w sierpniu dobre wyniki osiągając sprzedaż 10 686 aut, co stanowi 3% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wzrost ten był spowodowany dużym popytem na model XC90, który był najlepiej sprzedającym się modelem w tym regionie. Drugim pod względem popularności był model XC60.
Na wyniki sprzedaży w Chinach wpłynęła epidemia Covid-19 w Azji Południowo-Wschodniej. Doprowadziło to do obniżenia dostaw pomimo silnego popytu ze strony klientów i przyjmowania zamówień. Chińskie salony opuściło 13 112 samochodów, co oznacza spadek o 17,2% w porównaniu z sierpniem ubiegłego roku.
Sprzedaż w Europie w tym miesiącu spadła do poziomu 13 052 samochodów, co stanowi 25,4 % spadek w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Spadek sprzedaży związany był z niedoborem materiałów, który wpłynął na wielkość produkcji, a co za tym idzie na wyniki sprzedaży w regionie.