Volvo Cars poinformowało, że otwiera własne centrum badawcze. Jego zadaniem będzie opracowanie silników elektrycznych do napędu przyszłych generacji swoich modeli.
To część strategii pełnej elektryfikacji oferty naszej marki.
Zobacz także:
Obecnie standardem w branży motoryzacyjnej jest kupowanie gotowych silników elektrycznych od zewnętrznych dostawców. Volvo otworzyło zupełnie nowe laboratorium silników elektrycznych w Szanghaju w Chinach, które uzupełni globalną sieć obiektów zajmujących się rozwojem i testowaniem komponentów samochodów elektrycznych. Laboratorium będzie wspomagać centrum R&D silników elektrycznych w Göteborgu oraz nowych laboratoriów akumulatorów w Chinach i Szwecji.
Silniki elektryczne są obok akumulatora i osprzętu elektronicznego, podstawowym komponentem aut elektrycznych. Wzajemne oddziaływanie między tymi trzema elementami składowymi ma kluczowe znaczenie dla rozwoju elektryków segmentu premium. Opracowanie własnych silników pozwoli na dalszą ich optymalizację i całego elektrycznego układu napędowego w nowych modelach.
– Dzięki nowemu projektowi, jakim jest rozwijanie silników elektrycznych w strukturach naszej firmy możemy osiągać coraz lepsze parametry tych napędów. Stale poprawiając ich ogólny poziom wydajności pod względem efektywności energetycznej i komfortu, tworzymy wrażenia z jazdy na napędzie elektrycznym, które są unikalne i charakterystyczne dla Volvo – powiedział Henrik Green, dyrektor ds. Technologii w Volvo Cars.
Poza walorami ekologicznymi, silniki elektryczne mają także inne zalety. Jedną z nich jest natychmiastowa reakcja na gaz. Auta elektryczne dają też możliwość rzadkiego sięgania po pedał hamulca. Samo odjęcie gazu powoduje wytracanie prędkości i odzyskiwanie energii. Większość czasu jazdy kierowca używa wyłącznie jednego pedału.
Nowo otwarte laboratorium silników elektrycznych w Szanghaju skoncentruje się głównie na rozwoju silników elektrycznych do użytku w samochodach w pełni elektrycznych i hybrydowych w oparciu o nadchodzącą modułową architekturę pojazdów Volvo Cars SPA 2.
Inwestycje w projektowanie i rozwój silników elektrycznych stanowią kolejny krok w kierunku realizacji ambicji klimatycznych i strategii elektryfikacji producenta. Jego celem jest, aby do 2025 r. 50 proc. sprzedaży stanowiły pojazdy w pełni elektryczne, a pozostałe hybrydy. Elektryfikacja jest częścią kompleksowego planu klimatycznego firmy, który dotyczy emisji dwutlenku węgla we wszystkich jej działaniach, od aut począwszy, a na działalności operacyjnej skończywszy.
Volvo Cars dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 r. Plan wykracza poza kwestię emisji z rury wydechowej poprzez elektryfikację. Firma zajmie się również emisją dwutlenku węgla w swojej sieci produkcyjnej, łańcuchu dostaw oraz poprzez recykling i ponowne wykorzystanie materiałów. Pierwszym namacalnym krokiem w kierunku realizacji swojej wizji na rok 2040 jest zmniejszenie śladu węglowego w cyklu życia na samochód o 40 proc. w latach 2018- 25.