VOLVO: RUSZY PRODUKCJA WŁASNYCH SILNIKÓW NA PRĄD

Volvo Cars poinformowało, że otwiera własne centrum badawcze. Jego zadaniem będzie opracowanie silników elektrycznych do napędu przyszłych generacji swoich modeli.

To część strategii pełnej elektryfikacji oferty naszej marki.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Obecnie standardem w branży motoryzacyjnej jest kupowanie gotowych silników elektrycznych od zewnętrznych dostawców. Volvo otworzyło zupełnie nowe laboratorium silników elektrycznych w Szanghaju w Chinach, które uzupełni globalną sieć obiektów zajmujących się rozwojem i testowaniem komponentów samochodów elektrycznych. Laboratorium będzie wspomagać centrum R&D silników elektrycznych w Göteborgu oraz nowych laboratoriów akumulatorów w Chinach i Szwecji.

Silniki elektryczne są obok akumulatora i osprzętu elektronicznego, podstawowym komponentem aut elektrycznych. Wzajemne oddziaływanie między tymi trzema elementami składowymi ma kluczowe znaczenie dla rozwoju elektryków segmentu premium. Opracowanie własnych silników pozwoli na dalszą ich optymalizację i całego elektrycznego układu napędowego w nowych modelach.

– Dzięki nowemu projektowi, jakim jest rozwijanie silników elektrycznych w strukturach naszej firmy możemy osiągać coraz lepsze parametry tych napędów. Stale poprawiając ich ogólny poziom wydajności pod względem efektywności energetycznej i komfortu, tworzymy wrażenia z jazdy na napędzie elektrycznym, które są unikalne i charakterystyczne dla Volvo – powiedział Henrik Green, dyrektor ds. Technologii w Volvo Cars.

Poza walorami ekologicznymi, silniki elektryczne mają także inne zalety. Jedną z nich jest natychmiastowa reakcja na gaz. Auta elektryczne dają też możliwość rzadkiego sięgania po pedał hamulca. Samo odjęcie gazu powoduje wytracanie prędkości i odzyskiwanie energii. Większość czasu jazdy kierowca używa wyłącznie jednego pedału.

Nowo otwarte laboratorium silników elektrycznych w Szanghaju skoncentruje się głównie na rozwoju silników elektrycznych do użytku w samochodach w pełni elektrycznych i hybrydowych w oparciu o nadchodzącą modułową architekturę pojazdów Volvo Cars SPA 2.

Inwestycje w projektowanie i rozwój silników elektrycznych stanowią kolejny krok w kierunku realizacji ambicji klimatycznych i strategii elektryfikacji producenta. Jego celem jest, aby do 2025 r. 50 proc. sprzedaży stanowiły pojazdy w pełni elektryczne, a pozostałe hybrydy. Elektryfikacja jest częścią kompleksowego planu klimatycznego firmy, który dotyczy emisji dwutlenku węgla we wszystkich jej działaniach, od aut począwszy, a na działalności operacyjnej skończywszy.

Volvo Cars dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 r. Plan wykracza poza kwestię emisji z rury wydechowej poprzez elektryfikację. Firma zajmie się również emisją dwutlenku węgla w swojej sieci produkcyjnej, łańcuchu dostaw oraz poprzez recykling i ponowne wykorzystanie materiałów. Pierwszym namacalnym krokiem w kierunku realizacji swojej wizji na rok 2040 jest zmniejszenie śladu węglowego w cyklu życia na samochód o 40 proc. w latach 2018- 25.