W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 4916 aut marki Volvo, co oznacza 6-procentowy wzrost w porównaniu do roku wcześniejszego. Wzrost nastąpił przede wszystkim w kanale detalicznym i flotowym.
Najczęściej wybieranymi modelami marki były XC60 i V40. Pierwszy z nich wybrało prawie dwa tysiące klientów i był to najlepiej sprzedający się model segmentu premium w Polsce. Na drugim miejscu uplasował się V40 – liczony wraz z bliźniaczym Cross Country stanowił ponad 30 proc. sprzedaży.
Zobacz także:
ROZMAITOŚCI
Oto jak kształtowała się sprzedaż poszczególnych modeli w 2013 roku (w nawiasach dane z 2012 roku).
– XC60: 40,6 (35) proc.;
– V40: 28 (9) proc.;
– V40 Cross Country: 3 (0) proc.;
– S60: 6,4 (9,7) proc.;
– V60: 6,3 (7,4) proc.;
– S80: 5 (5,8) proc.;
– XC70: 4,8 (5,1) proc.;
– XC90: 4 (5,5) proc.;
– V70: 0,8 (1,3) proc.;
– pozostałe modele – 1,1 (21,2 – w tym C30, S40 i V50) proc.
Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska: W ubiegłym roku najważniejszą rolę odegrały w naszej ofercie dwa modele. Nieprzerwanie odnotowujemy duże zainteresowanie XC60. Trudne zadanie stało przed V40 i V40 Cross Country, które musiały zastąpić modele C30, S40 i V50. Z zadowoleniem stwierdzamy, że auto zostało świetnie przyjęte przez rynek, a V40 stał się najpopularniejszym kompaktem segmentu premium. Rok 2013 upłynął pod znakiem starych przepisów dotyczących odliczania VAT przy zakupie samochodów firmowych. Pod koniec roku zaczęliśmy zbierać zamówienia na auta z homologacją ciężarową, ale wszystkie rejestracje tych pojazdów nastąpią już w 2014 roku. Nowe przepisy podatkowe będą mniej korzystne niż te w trwającym właśnie okresie przejściowym. Będą jednak korzystniejsze niż w roku ubiegłym. Spodziewamy się znacznego wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale bieżącego roku i niewielkiego wzrostu sprzedaży w pozostałym okresie. W czwartym kwartale zaczniemy zbierać zamówienia na nowe XC90.
.