W zaproszeniu skierowanym do naszej redakcji zespół Volvo Car Poland napisał, że będzie to jedno z najważniejszych wydarzeń motoryzacyjnych ostatnich lat.
Wiadomość przyjęliśmy z pewną rezerwą: podobnych gali i prezentacji jest przecież w ciągu roku bardzo wiele, a producenci i importerzy prześcigają się w innowacyjnych rozwiązaniach pokazu nowego samochodu.
Zobacz także:
Jednak Volvo potrafiło przebić koreferentów. I nie chodzi tu jedynie o profesjonalną i ciekawą imprezę, zorganizowaną zresztą w Walentynki i ostatnią sobotę karnawału, co dodatkowo podnosiło atrakcyjność. Pomysł polegał jednak na tym, że szansę obejrzenia nowego modelu miało nie tylko kilkaset osób zgromadzonych na gali, ale praktycznie ponad 30 milionów mieszkańców naszego kraju!
Hala EXPO XXI przy ulicy Prądzyńskiego w Warszawie została bowiem otwarta dla wszystkich chętnych fanów motoryzacji również w niedzielę. Każdy więc mógł się tam udać i osobiście nie tylko obejrzeć, ale nawet dotknąć nowego XC90 D5 AWD! I to na trzy miesiące przed oficjalna premierą modelu.
Wcześniej “na żywo” nowość można było zobaczyć jedynie m.in. w Sztokholmie, w Paryżu, w Goeteborgu. Do Warszawy samochód został przywieziony z podobnego pokazu we Francji. XC90 D5 AWD wyposażone jest w silnik Diesla o mocy 225 KM z napędem na cztery koła i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Jak przypuszczają w Volvo Car Poland – właśnie taka wersja będzie cieszyła się w Polsce największą popularnością.
A skórzana tapicerka Inscription czy nagłośnienie firmy Bowers& Wilikins, gdy zagłębiliśmy się w fotele, robiła wrażenie. A na konsoli środkowej, zamiast licznych dźwigni i pokręteł, znajduje się duży ekran dotykowy…
Jak się dowiedzieliśmy podczas gali, w najbliższych czterech latach oferta modelowa Volvo ma być całkowicie wymieniona. XC90 otwiera nowy rozdział historii szwedzkiego producenta, wyznacza kierunek designu, w którym tworzone będą kolejne modele marki.
Volvo ma się dobrze. A przecież był czas, gdy nad marką wisiały “czarne chmury”. Na szczęście firma nie podzieliła losu swojego krajowego rywala – SAAB-a i wciąż się rozwija. W 2014 roku na całym świecie sprzedaż osiągnęła poziom 465 000 pojazdów. Nigdy dotąd, nawet w okresie największej koniunktury na rynku amerykańskim, Volvo tyle nie sprzedawało. Dzięki nowemu modelowi XC90 w przyszłym roku sprzedaż Volvo po raz pierwszy powinna przełamać barierę pół miliona aut.
W Polsce 5835 aut szwedzkiej marki, co oznacza 19 proc. wzrost sprzedaży w porównaniu do 2013 roku. W tym roku wynik sprzedaży ma być jeszcze wyższy.
– Wzrost sprzedaży nowych samochodów ma pozytywny wpływ na pozostałe nasze obszary działalności. W tym roku sprzedaliśmy w sieciach dealerskich ponad 1500 samochodów używanych oraz odnotowaliśmy najwyższe w historii wyniki sprzedaży części – plus 1,7 proc. i akcesoriów – plus 4,4 proc. w stosunku do 2013 roku. To naturalne zjawisko, ponieważ więcej sprzedanych aut oznacza więcej przeglądów, wymian opon i dokupionego wyposażenia dodatkowego – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.
Nowy, flagowy SUV – XC90 robi wrażenie, a jak twierdzili podczas sobotniej gali w Warszawie, ubrani w wieczorowe stroje nasi rozmówcy – dealarzy marki – ma się sprzedawać jak “świeże bułeczki”. Oczywiście życzymy tego!
Czekając na oficjalną premierę możemy na razie wspominać galę godną klasy premium – multimedialny spektakl taneczny w wykonaniu Daniela Stryjeckiego oraz koncert Andrzeja Smolika, świetną kuchnię oraz gwiazdę wieczoru – XC90…