Pod względem sprzedaży, ubiegły rok był dla Volvo Car Poland rekordowy. Firmie udało się poprawić wynik w odniesieniu do 2014 roku, kiedy to rynek zwyżkował także dzięki czasowej sprzedaży aut z tzw. kratką.
Dobre wyniki to zasługa niesłabnącego zainteresowania modelem XC60, który nadal jest najchętniej kupowanym modelem segmentu premium w Polsce.
Zobacz także:
Swój udział w sukcesie ma także najnowszy SUV – XC90, który debiutował w połowie roku i został dobrze przyjęty przez najbardziej wymagających klientów.
W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 6821 nowych Volvo, czyli niemal o tysiąc więcej niż przed rokiem, co oznacza wzrost o 16,8 proc. Jest to także najwyższy wynik szwedzkiej marki, która działa w naszym kraju od ponad dwudziestu lat. Największym zainteresowaniem cieszył się średniej wielkości SUV- XC60, który znalazł 2859 nabywców. To kolejny rok, w którym jest to najczęściej wybierany model segmentu premium w Polsce.
Drugim pod względem popularności był model V40/ V40 Cross Country, który zanotował 1635 rejestracji. To z kolei najpopularniejszy samochód kompaktowy segmentu premium. Na trzecim miejscu znalazł się najdroższy model w ofercie: XC90. Mimo, że trafił do salonów w połowie roku od razu stał się wiceliderem swojego segmentu. W ciągu sześciu miesięcy zarejestrowano 712 tych samochodów. Na kolejnych miejscach, biorąc pod uwagę liczbę rejestracji, znalazły się kolejno XC70 (471), V60 (385), S60 (364), S80 (286 ) i V70 (109). Te dwa ostatnie modele już za kilka miesięcy zostaną zastąpione przez S90 i V90.
Dobry rok dla biznesu
Nowe modele Volvo całkowicie zmieniają proporcję sprzedawanych modeli. Dotąd największą popularnością cieszyły się samochody serii 60 i 40. Teraz wzrasta zapotrzebowanie na największe i najdroższe auta, w tym XC90. W 2016 roku ta zmiana będzie jeszcze bardziej widoczna, gdy do sprzedaży wejdą dwa kolejne, duże modele: S90 i V90. Tym samym wzrasta średnia cena sprzedawanego Volvo. Wzrosły także obroty działu części i akcesoriów o 7,1 proc. w porównaniu do wcześniejszego roku. Udział marki Volvo w segmencie premium wyniósł 21 proc.
Volvo zwyżkuje nie tylko w Polsce. W ubiegłym roku na całym świecie znalazło sprzedano 503 127 samochodów tej marki, czyli najwięcej w niemal 90-letniej historii firmy. Wzrost sprzedaży na całym świecie (2015 vs. 2014) wyniósł 8 proc. Polski oddział ze wzrostem wynoszącym ponad 16 proc. plasuje się znacznie powyżej średniej.
Perspektywy na kolejny rok
– Sprzedaż aut segmentu premium rośnie szybciej niż cały rynek samochodów osobowych w Polsce. Aby zachować tę dynamikę wzrostu i pobić kolejny rekord sprzedaży przygotowujemy już kolejne działania. Wprowadzimy na rynek dwa duże modele: prestiżowego sedana S90 i największe na rynku kombi V90. Kompaktowe V40 przejdzie facelifting, będziemy też wspierać sprzedaż naszego bestsellera – XC60. Chcemy, aby model XC90 był najlepiej sprzedającym się dużym SUV-em w Polsce, w czym udział będzie miała także jego hybrydowa odmiana T8 o mocy ponad 400 KM. Aby zdynamizować sprzedaż uruchomiliśmy program leasingu operacyjnego, który umożliwia korzystanie z auta w oparciu o stałą, niewielką ratę. Te produkt finansowy może obejmować także pakiet serwisowy. To niezbędny element walki o nowych klientów – powiedział Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.