Dwa tysiące puszek fluorescencyjnej farby Volvo LifePaint rozdano w ośmiu londyńskich sklepach rowerowych. Akcja miała na celu zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo rowerzystów, którzy są najbardziej narażeni na konsekwencje wypadków drogowych.
W dzień farba pozostaje niewidoczna, w nocy odbija światło reflektorów aut. W jednym ze sklepów rozdano 500 puszek farby w dwa dni, a zainteresowani produktem klienci dzwonili nawet z odległej Australii.
Zobacz także:
Najlepszą metodą, by przetrwać wypadek, jest… uniknięcie wypadku. Właśnie pod takim hasłem Volvo rozpoczęło akcję rozdawania fluorescencyjnej farby w sprayu. Prowadzono ją w ośmiu dużych sklepach rowerowych w brytyjskiej stolicy. Można ją rozpylać na dowolną powierzchnię: na metalową ramę roweru, na kask, na ubranie, szprychy, opony… W nocy fluorescencyjna farba odbija światło reflektorów samochodowych z taką mocą, jak taśmy kamizelek odblaskowych.
Farba jest aktywna przez 7 dni. W tym czasie prawdopodobieństwo potrącenia tak widocznego rowerzysty spada niemal do zera. O tym jaki efekt można uzyskać za pomocą sprayu najlepiej przekonać się na stronie http://www.volvolifepaint.com/
Wizja 2020
Efektowna farba fluorescencyjna to kolejne rozwiązanie zaprojektowane przez Volvo w celu ochrony rowerzystów. Jest to element szerszej wizji Volvo, zgodnie z którą do 2020 roku poziom bezpieczeństwa tych aut ma być tak wysoki by w nowych Volvo przestali ginąć ludzie. Ta wizja dotyczy nie tylko pasażerów aut, ale także pieszych i rowerzystów. Samochody Volvo mają wykrywać ryzyko kolizji i mu zapobiegać. W 2013 roku Volvo pokazało pierwszy na świecie system, który podejmował samoczynne, awaryjne hamowanie w przypadku wykrycia ryzyka potrącenia rowerzysty.
Obecnie Volvo oferuje także system wykrywania pieszych i rowerzystów także po zmroku. Miesiąc temu Volvo pokazywało także specjalne kaski dla rowerzystów, które ostrzegają rowerzystę przed ryzykiem kolizji z samochodem.
Na razie prototyp, ale kupić można…
Volvo nie wyklucza wprowadzenia fluorescencyjnej farby w sprayu do sprzedaży w swoich salonach. Akcja promocyjna została zorganizowana z udziałem brytyjskiego oddziału agencji reklamowej Grey i ze szwedzką firmą Albedo100. Spraye LifePaint były rozdawane nieodpłatnie, ale wszyscy, którzy chcieliby nabyć taką farbę, mogą to zrobić korzystając ze strony internetowej jej producenta. Jej koszt to około 100 zł powiększony o koszt przesyłki. Do wyboru są różne kolory odblasku, a także warianty przeznaczone do różnych rodzajów powierzchni: do metalu i drewna, do tekstyliów, a nawet do futra.
Wszyscy życzylibyśmy sobie, aby stała się modnym gadżetem.