Nowe hybrydowe autobusy Volvo typu plug-in wyjechały na ulice Goeteborga (Szwecja) w maju w ramach testu terenowego. Zastosowana w nich innowacyjna technologia ułatwi zmniejszenie zużycia paliwa aż o 75 procent w porównaniu z obecnymi autobusami z silnikiem diesla.
Volvo Buses sprzedało dotąd ponad 1000 autobusów hybrydowych. Teraz stawia kolejny krok w kierunku jeszcze oszczędniejszego i czystszego transportu. Technologia plug-in ułatwi znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla.
Ogólne zużycie energii będzie zmniejszone o około 60 proc. Praca autobusu zasilanego prądem elektrycznym to cicha jazda zupełnie bez spalin. Takie osiągi w połączeniu z czystą energią umożliwią Volvo Buses zaoferowanie zrównoważonej alternatywy dla transportu miejskiego.
– Västtrafik ma ambitne cele środowiskowe. Do 2025 roku 95 proc. naszego ruchu ma odbywać się przy wykorzystaniu paliw niekopalnych, przy jednoczesnym wzroście wydajności energetycznej. Wraz z Volvo i kilkoma innymi partnerami mieliśmy szansę opracować technologię, która w znaczący sposób obniża zarówno poziom emisji i zużycia energii. Jesteśmy bardzo dumni z tego osiągnięcia – mówi Lars Backström, Dyrektor Zarządzający Västtrafik, firmy zajmującej się Transportem Publicznym Goteborga.
– W ostatnich latach sprzedaż autobusów hybrydowych Volvo Buses zwiększała się co roku trzykrotnie i uważamy, że rynek pojazdów elektromobilnych będzie się w dalszym ciągu szybko rozwijał. W związku z tym Grupa Volvo inwestuje w ten obszar, przybliżając miastom swoją wizję transportu atrakcyjnego i przyjaznego środowisku – mówi Håkan Karlsson, Prezes Volvo Bus Corporation.
Zobacz w originale yoytube.com.
Celem testu terenowego jest zbadanie i zweryfikowanie przewidywanych redukcji zużycia energii i emisji spalin, a także zebranie opinii kierowców, pasażerów i mieszkańców na temat właściwości autobusu.
Volvo Buses przewiduje, że będzie w stanie zmniejszyć poziom emisji dwutlenku węgla do 90 proc. poprzez wykorzystanie biodiesla zamiast standardowego kopalnego oleju napędowego w silniku spalinowym.
Hybrydy typu plug-in są oparte na autobusie Volvo 7900 Hybrid. Autobusy hybrydowe plug-in zostały jeszcze bardziej udoskonalone i umożliwiają ładowanie baterii z sieci elektrycznej poprzez kolektor zainstalowany na dachu. Autobusy plug-in mają większy zestaw akumulatorów, dzięki czemu mogą pokonać do 70 proc. trasy, czyli jednorazowo około 7 km, cicho i bez emisji spalin, z wykorzystaniem prądu elektrycznego. Akumulatory ładuje się na pętlach autobusowych w czasie od sześciu do dziesięciu minut.
Volvo Buses planuje rozpocząć produkcję przemysłową hybryd plug-in za kilka lat, a obecnie technologia jest testowana w trzech autobusach, które zostaną oddane do użytku w Goteborgu. Projekt demonstracyjny z wykorzystaniem ośmiu hybryd plug-in zaplanowano także na 2014 rok w Sztokholmie.
Jeśli operator będzie musiał uruchomić autobus na linii pozbawionej stacji ładujących, hybryda plug-in będzie działać dokładnie tak samo jak dotychczasowe autobusy hybrydowe. Innymi słowy, klient chcący zainwestować w technologię plug-in, może to uczynić, nawet jeśli nie ma dostępu do w pełni rozwiniętej sieci stacji ładujących.
Hybryda plug-in Volvo:
• autobus wyposażony jest w silnik elektryczny zasilany akumulatorem litowo-jonowym. Posiada także 5-litrowy silnik diesla;
• ładowanie odbywa się z sieci elektrycznej poprzez kolektor zainstalowany na dachu pojazdu. Trwa to 6-10 minut;
• autobus może jednorazowo pokonać około 7 km zasilany tylko prądem elektrycznym – cicho i bez emisji spalin.
Hybryda Plug-in Volvo Buses wspiera mobilność miejską i stanowi innowacyjny przykład zrównoważonego rozwiązania transportowego, które stawia czoła wyzwaniom ruchu miejskiego. Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem jest aplikacja mobilna Volvo: Commute Greener – smarter ways (Przemieszczaj się bardziej ekologicznie – inteligentniejsze rozwiązania). Aplikacja jest darmowa do użytku publicznego i dostępna na iPhona, Androida lub telefony mające połączenie z Facebookiem. Można zdobywać punkty za jeżdżenie autobusem do pracy, spotykać znajomych podejmujących wyzwania, a także otrzymywać porady, jak inteligentnie przemieszczać się po mieście.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.