Volvo Buses rozszerza ofertę autokarów do przewozów długodystansowych o nowy wariant – Volvo 9700 w wersji 15-metrowej, mogącej przewieźć do 65 pasażerów.
Inne nowości w tym modelu – to opcja drzwi z tyłu, nowe siedzenia oraz większa elastyczność w zakresie rozmieszczenia siedzeń pasażerskich i bagaży.
Zobacz relacje:
Nowy autokar Volvo 9700, zarówno w wersji 15- jak i 13-metrowej, będzie dostępny z opcją drzwi tylnych umieszczonych za osią tylną, dzięki czemu pasażerowie uzyskają większą przestrzeń bagażową w środku autobusu. Rozwiązanie to umożliwi ponadto umieszczenie toalety z tyłu pojazdu. Inna zaleta – to lepsza widoczność dla pasażerów.
Zmodyfikowano też przednie drzwi, które uzyskały nowy system otwierania do wewnątrz, ułatwiający wsiadanie i wysiadanie, nawet w sytuacji kiedy chodnik jest pokryty zaspą śniegu czy innymi przeszkodami.
– Wraz z nowym Volvo 9700 w wersji 15-metrowej, uzupełniamy naszą ofertę autokarów do przewozów długodystansowych w klasie premium o jeszcze jeden produkt, na który jest duży popyt na wielu rynkach. Dzięki większej pojemności transportowej i większej elastyczności, nasi klienci dostają nowe możliwości, by sprostać wymaganiom swoich pasażerów, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności – powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.
Volvo 9700 jest napędzane silnikiem o pojemności 11 litrów o mocy 430 lub 460 KM, przy czym ten ostatni może pracować również na biopaliwie. Autokar może też zostać wyposażony w aktywny układ kierowniczy (Volvo Dynamic Steering) zapewniający stabilność podczas jazdy i redukujący obciążenie mięśni ramion, rąk i pleców kierowcy.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo i komfort pasażerów, jednocześnie optymalizując wpływ na środowisko, wszystkie wersje 9700, a także 9900 mogą zostać połączone z systemem zwanym Strefą Bezpieczeństwa (Safety Zone Management). Umożliwia on kontrolę prędkości pojazdu w wybranych strefach – na przykład w pobliżu szkół, szpitali lub w centrach miast, gdzie jest wielu niechronionych użytkowników ruchu – pieszych czy rowerzystów.
Operator może odpowiednio zaprogramować maksymalną prędkość w określonych strefach, a autobus automatycznie dostosuje tryb jazdy. Volvo jest jedynym producentem oferującym takie rozwiązanie.
– Strefa Bezpieczeństwa jest jedną z wielu opcji dostępnych dla operatorów, a dzięki aplikacji Volvo Connect, ułatwiamy naszym klientom stałą kontrolę nad autobusami. Przyczynia się to do zwiększenia bezpieczeństwa, większej dostępności i lepszej ekonomiki transportu – mówi Håkan Agnevall.
Nowa linia długodystansowych autokarów Volvo została wprowadzona na rynek w roku 2018. Obejmuje modele 9900 i 9700, dostępne w wielu różnych wariantach. Zostały one zaprojektowane z myślą o zapewnieniu najwyższego komfortu pasażerom i kierowcy. Są laureatami prestiżowych nagród, m.in. Sustainable Bus Award 2019, Red Dot Award 2019, Grand Award Coach 2019 czy Safety Label Coach 2019.
Autokary produkowane są w całości w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo.