VOLVO: NOWE S60 i V60 POLESTAR – MEGAMOC (367 KM) W POLSCE

Polestar exterior motion shots

Volvo i Polestar wprowadza na rynek najszybszy model w historii – 367 konne modele Polestar S60 i V60. Limitowana seria tych aut trafi do Polski w drugiej połowie roku.

W ubiegłym roku w naszym kraju dostępna była krótka seria modelu S60 Polestar o mocy 350 KM. Wszystkie auta sprzedały się “na pniu”. Teraz przyszedł czas na wersję modeli.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Zastosowano w nich dwulitrowy silnik z gamy Drive-E, który osiąga moc 367 KM i współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Jednostka powstała na bazie nowego silnika T6, który można znaleźć choćby w nowym modelu XC90. Wyposażono ją w większą turbosprężarkę i wydajniejszy kompresor, mocniejsze korbowody, inne wałki rozrządu, większy dolot powietrza i wydajniejszą pompę paliwową.

Polestar exterior static bright shots

Napęd na cztery koła realizowany jest przez układ dostarczony przez firmę Borg Warner. Polestar zredukował również masę samochodu. 24 kilogramy mniej na przedniej osi i 20 kilogramów mniej na tylnej w stosunku do poprzednika poprawiło zachowanie się auta w zakrętach. Po tych modyfikacjach model S60 Polestar rozpędza się od 0-100 km/h w 4,7 sek. (wcześniej było to 4,9 sek.). Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

– Te auta są dostatecznie szybkie. Są jednak czymś więcej. Łączą dwudziestoletnie doświadczenie Polestar w motorsporcie z wrodzonym pragmatyzmem i dziedzictwem inżynierii Volvo. Są to bardzo szybkie i sportowe modele, które doskonale nadają się do codziennego użytkowania – powiedział Niels Möller dyrektor ds. operacyjnych Polestar.

volv_spec3

Polestar rozszerza swoją działalność

Oba modele, w prostej linii wywodzą się z wyścigowego Volvo S60 Polestar TC1, samochodu wyścigowego zespołu Polestar Cyan Racing. Nowe drogowe modele korzystają z tej samej płyty podłogowej, bloku silnika i wielu innych elementów wersji wyścigowej.

– Chociaż używane w zupełnie różnych warunkach, oba samochody łączy dużo więcej niż tylko technologia. Oba auta były tworzone z dokładnie tą samą filozofią, przez pasjonatów dla pasjonatów. Wszystko polega na tym, aby stworzyć auto o nieprzeciętnych osiągach ale też takie, które można użytkować na co dzień, niezależnie czy walczy się o cenne sekundy na torze, czy chce bezpiecznie czerpać radość z jazdy przez cały rok – powiedział Thed Björk, kierowca Polestar Cyan Racing.

Polestar exterior static bright shots

Zarówno samochód wyścigowy jak i jego wersja drogowa wykorzystują czterocylindrowy silnik w technologii Drive-E o pojemności 2 litrów. Doładowana jednostka generuje 367 koni mechanicznych i 470 Nm momentu obrotowego.

Pomimo zwiększonych osiągów i wydajności, udało się zredukować zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Średnie zużycia paliwa na poziomie 7,8 l/100 km i 179 CO2 g/km – te parametry przy takich osiągach to inżynieryjny majstersztyk.

Auto otrzymało także nowe 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, poprawione elektryczne wspomaganie kierownicy, a także nowy układ hamulcowy z dwuczęściowymi tarczami o średnicy 371 mm.

volv_spec5

Wybrane dane techniczne

Dane Techniczne

* Silnik
– 4-cylindrowy, rzędowy, turbodoładowany z kompresorem;
– pojemność: 1969 ccm;
– moc: 270 kW (367 KM) przy 6000 obr./min.;
– maksymalny moment: 470 Nm w zakresie 3100- 5100 obr./min.;
– układ wydechowy Polestar o średnicy 3.0 cali;
– nowa turbosprężarka;
– nowe korbowody i wałki rozrządu
– przyspieszenie 0-100 km/h: 4.7 sek. (S60) i 4,8 sek. (V60);
– prędkość maks. 250 km/h (155 mph);
– zużycie paliwa (uśrednione): 7,8 l/100 km (S60) – 8,1 l/100 km (V60).

* Zawieszenie
– regulowana siła tłumienia amortyzatorów Polestar;
– sztywniejsze górne mocowania amortyzatorów: przód i tył;
– zoptymalizowane wspomaganie kierownicy;
– o 80 proc. sztywniejsze sprężyny.

* Opony
– Michelin Pilot Super Sport 245/35 ZR20 (95Y) XL

* Przeniesienie napędu
– na cztery koła BorgWarner;
– 8-stopniowa skrzynia biegów Geartronic z łopatkami przy kierownicy;
– funkcja Off-throttle.

* Układ hamulcowy:
– przód: Polestar/ Brembo 6 tłoczkowe zaciski, tarcze 371×32 mm wentylowane;
– tył: 302×22 mm wentylowane.

* Masa
– 1751 kg (S60) – 1796 kg (V60).

* Pojemność zbiornika paliwa
– 67,5 litra.