VOLVO: NOWE MODELE STWORZONE DO MIASTA

vo 3_Location

Nowe samochody ciężarowe Volvo FE i Volvo FL charakteryzują się jeszcze większą łatwością użytkowania na obszarach miejskich, gdzie transport musi być szybki, niezakłócony i ekologiczny.

Pojazdy oferują udoskonalone otoczenie kierowcy, zaś typoszereg Volvo FL został poszerzony o wysoce konkurencyjny model z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 5 litrów.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


– Często kierowcy wielokrotnie w ciągu dnia wchodzą i wychodzą z kabiny. Dlatego naszym celem było stworzenie komfortowego, wygodnego otoczenia kierowcy, oferującego dobrą widoczność we wszystkich kierunkach – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

Warunki pracy kierowcy uległy poprawie za sprawą nowego, jeszcze bardziej przejrzystego oprzyrządowania i nowych ergonomicznych foteli, wyposażonych w zintegrowany zagłówek i pas bezpieczeństwa. Wzmocniony zarówno sam fotel, jak i jego mocowania do podłogi, zwiększają bezpieczeństwo w razie wypadku.

vo 4_studio

Nowe silniki

Dwa nowe, zaprojektowane przez Volvo silniki, 8- i 5-litrowy, zapewniają większą efektywność jazdy:
• nowy 6-cylindrowy silnik D8 na pojemność skokową 7,7 l i jest dostępny w trzech poziomach mocy: 320 KM/1200 Nm, 280 KM/1050 Nm i 250 KM/950 Nm;
• Volvo FL jest także dostępne z kompaktowym, 4-cylindrowym silnikiem D5; jednostka ta ma pojemność skokową 5,1 l i rozwija, zależnie od wersji, 240 KM/900 Nm lub 210 KM/800 Nm.

– Szybki przyrost momentu obrotowego przy niskich prędkościach obrotowych powoduje, że obydwa silniki są idealne do dynamicznej, komfortowej i bezpiecznej jazdy w mieście i poza miastem. Dobre właściwości jezdne ułatwiają kierowcom dotrzymywanie napiętych harmonogramów i realizację dostaw do wielu punktów. Silniki te spełniają nową normę emisji spalin, Euro 6, przy zużyciu paliwa porównywalnym z naszymi jednostkami napędowymi klasy Euro 5. Zgodność z normą Euro 6 zapewnia połączenie technologii, takich jak selektywna redukcja katalityczna (SCR), turbosprężarka o zmiennej geometrii, chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR) i filtr cząstek stałych – mówi Ruddy Houtmeyers strategiczny menedżer produktu ds. pojazdów o średniej ładowności w Volvo Trucks.

Zautomatyzowana skrzynia biegów

Dwa nowe silniki uzupełnia kompletna gama skrzyń biegów. Nowością pośród opcji dostępnych dla Volvo FE jest I-Shift.

– Tę zautomatyzowaną skrzynię biegów można wyposażyć w oprogramowanie dostosowane do specyfiki transportu dystrybucyjnego – wyjaśnia Tobias Bergman, menedżer produktu ds. segmentu dystrybucyjnego i wywozu odpadów w Volvo Trucks.

vo 5_location

Inną pożądaną przez kierowców, nową funkcją jest układ stabilizacji toru jazdy, system ESP (Electronic Stability Program), obecnie oferowany jako wyposażenie standardowe, zarówno Volvo FE, jak i Volvo FL. ESP pomaga kierowcy utrzymać pojazd na drodze w czasie nagłego lub gwałtownego manewru skrętu.

Specjalny model 12-tonowy

Volvo Trucks opracowało także specjalną wersję Volvo FL o dopuszczalnej masie całkowitej 12 ton. Dysponując najmocniejszym silnikiem w swojej klasie (czterocylindrowa jednostka D5 o mocy maksymalnej 240 KM) i zoptymalizowaną skrzynią biegów I-Sync – przy masie własnej mniejszej o 500 kg niż porównywalny samochód ciężarowy z silnikiem 6-cylindrowym – jest to wysoce konkurencyjny model.

– Nowy model 12-tonowy jest mocnym konkurentem w największym segmencie rynku – segmencie samochodów ciężarowych o średniej ładowności. W porównaniu z dotychczasowym modelem, pojazd ten jest lżejszy, niższy i oferowany po bardziej atrakcyjnej cenie. Zapewnia większą wydajność i efektywność klientowi oraz lepsze warunki pracy kierowcy. To pojazd przemyślany w najdrobniejszym szczególe. Na przykład, jest wyposażony w mniejsze koła, dzięki czemu kabina znajduje się o pięć centymetrów niżej nad jezdnią. A to z kolei powoduje, że kierowca ma lepszą widoczność we wszystkich kierunkach i łatwiej jest mu wchodzić i wychodzić z kabiny – mówi Tobias Bergman.

Doskonała widoczność jest również zasługą lusterek bocznych, lusterka przedniego oraz, dostępnych w opcji, dodatkowych szyb w drzwiach, szyb bocznych za drzwiami i szyby tylnej.

V 6_FE_FL

Nowy wygląd

W celu nadania Volvo FE i Volvo FL wyrazistej tożsamości Volvo, klasyczny znak firmowy został umieszczony wyżej, tuż pod przednią szybą. Czarny fragment pasa czołowego poniżej szyby optycznie obniża kabinę, nadając jej nowoczesny wygląd harmonizujący z otoczeniem.

Przynależność do rodziny nowych modeli samochodów ciężarowych Volvo podkreślają również przeprojektowane reflektory główne i charakterystyczne światła dzienne. Reflektory wkomponowano w nowy zderzak o budowie trzyczęściowej, którego sekcje narożne są wykonane ze stali. Dzięki temu są one wyjątkowo wytrzymałe i – w przypadku drobnych kolizji lub otarć – tanie w naprawie.

Zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, nowe Volvo FE i Volvo FL emanują najwyższą efektywnością transportu.

– Skupiliśmy się na wszystkich tych detalach, w których jesteśmy dobrzy, jeszcze bardziej je udoskonalając. Chodziło o to, by kierowca i samochód ciężarowy wespół kreowali wizerunek operatora transportu, odzwierciedlający absolutnie najwyższy poziom jakości w transporcie – podsumowuje podejście zespołu projektowego dyrektor działu wzornictwa, Rikard Orell.