Pierwszy zamówiony w Polsce egzemplarz nowego Volvo FH został przekazany przewoźnikowi podczas uroczystości, która odbyła się w sobotę 13 kwietnia w Gdańsku. Ciągnik siodłowy zasilił flotę firmy KRAJTRANS ze Zblewa.
Za tło do uroczystego przekazania kluczyków do pierwszego zamówionego w Polsce najnowszego Volvo FH posłużyła malownicza gdańska marina żeglarska oraz charakterystyczna sylwetka słynnego zabytkowego żurawia portowego.
Zobacz także:
UŻYTKOWE
Andrzej Krajewski, właściciel Zakładu Transportowego Krajtrans, jest od wielu lat związany z marką Volvo. Jego firma powstała w 1985 roku i pierwszy jej tabor stanowił ciężarowy Liaz, którego zastąpiły samowyładowcze Jelcze.
Od samego początku działalności Krajtrans wyspecjalizował się w przewozie płodów rolnych, takich jak zboża i buraki cukrowe. Z czasem wywrotki zostały zastąpione przez używane ciągniki siodłowe Volvo F12. Kolejnym krokiem w rozwoju firmy stały się zakupy fabrycznie nowych Volvo FH12, pierwszego w roku 1996. Obecnie flota firmy z kociewskiego Zblewa składa się z 28 ciągników tego modelu, piętnastu naczep kurtynowych, piętnastu naczep samowyładowczych, pięciu naczep z bocznym wyładunkiem oraz dwóch naczep niskopodwoziowych.
– Od lat użytkuję wyłącznie ciągniki marki Volvo. Bardzo ważny jest dla mnie wysoki poziom bezpieczeństwa jaki zapewniają pojazdy tej marki, a także ich ekonomika paliwowa oraz niezawodność. Byłem mile zaskoczony, gdy dowiedziałem się, że jestem pierwszą osobą w Polsce, która złożyła zamówienie na najnowsze Volvo FH. Decyzja o jego kupnie jest związana z konsekwentnym odświeżaniem floty. Po 6-7 latach moje wozy przechodzą z transportu międzynarodowego na szlaki krajowe. Potrzebowałem więc nowego ciągnika do obsługi tras europejskich – mówi Andrzej Krajewski, któremu podczas uroczystości odbioru nowego ciągnika towarzyszyły córki: Daniela i Kamila.
Nowo zakupiony ciągnik Volvo FH będzie współpracował z naczepą kurtynową, obsługując trasy międzynarodowe wiodące do Belgii, Holandii i Portugalii. Zestaw będzie woził głównie produkty drzewne oraz papier.
Komfort pracy i wypoczynku
Pierwsze nowe Volvo FH, które trafiło do rąk polskiego użytkownika zostało przygotowane w specjalnej specyfikacji premierowej. Największa dostępna w ofercie kabina sypialna Globetrotter XL została wyposażona w pakiet sypialny 2 Beds Plus. Górna leżanka ma wymiary 700×1900 mm, natomiast dolna 815×2000 mm. Dzięki wbudowanemu mechanizmowi fotel pasażera typu Relax można obracać.
Kierowcy mają także do dyspozycji chłodziarkę o pojemności 33 litrów, rozkładany stolik oraz dodatkowe półki i obszerne schowki na rzeczy. O komfort podczas jazdy i odpoczynku dba automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowany szyberdach, elektryczna klimatyzacja postojowa oraz postojowy ogrzewacz kabiny. Bezpieczeństwo kierowców podnosi pakiet Protection w postaci m.in. podręcznego sejfu, laminowanych szyb bocznych i alarmu.
Moc i ekonomia
Pod kabinę Volvo FH w efektownym kolorze Yellow Twister trafił oszczędny 13-litrowy silnik EEV o mocy 500 KM i momencie obrotowym 2500 Nm, spełniający normę czystości spalin EURO 5. Pierwsze zamówione w Polsce nowe Volvo FH wyposażone zostało w nowatorską funkcję I-See, dzięki można zaoszczędzić do 5 proc. paliwa. Zamówione przez Krajtrans nowe Volvo FH objęte jest usługą Dynafleet zawierającą pakiety: Paliwo i Środowisko, Czas Pracy Kierowcy oraz Lokalizacja.
Wkrótce do pierwszego w Polsce Volvo FH dołączą kolejne, ponieważ liczba zamówionych w naszym kraju pojazdów tego typu osiągnęła już poziom około 200 egzemplarzy.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.