Minęło już kilka tygodni, od kiedy pierwsze egzemplarze nowego Volvo XC90 pojawiły się w polskich salonach. Zainteresowanie potencjalnych nabywców (i nie tylko) jest duże.
Pierwsze XC90 jeżdżące po rodzimych jezdniach wzbudziły jeszcze większe zaciekawienie Polaków. “To kawał auta” – takie komentarze można usłyszeć od przechodniów.
Zobacz także:
Nowe auto dobrze prezentuje się zarówno w scenerii miejskiej podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i sytuacjach wymagających od samochodu znacznie więcej np. podczas ślubów, oficjalnych imprez czy konferencji biznesowych.
Królewski szyk
13 czerwca miało miejsce wyjątkowe wydarzenie w historii Szwecji – królewski ślub Księcia Karola Filipa z Sofią Hellqvist. Tak niezwykła okazja wymagała odpowiedniej oprawy, a jej kluczową częścią było 35 samochodów Volvo XC90 D5 AWD w kolorze Luminous Sand, z jasną skórzaną tapicerką. Auta te służyły jako zaplecze transportowe królewskiej pary, dzięki którym goście dotarli bezpiecznie i szykownie na miejsce ceremonii.
W przeszłości szwedzki producent niejednokrotnie dostarczał swoje auta na potrzeby oficjalnych uroczystości państwowych oraz królewskich, m.in. 50 białych modeli S80 oraz XC60, które wykorzystano podczas chrzcin księżniczki Estelle w 2012 r. My świetnie pamiętamy też ślub obecnie panującej pary królewskiej, który odbył się w 1976 roku w Sztokholmie, gdzie także modeli marki nie brakowało…
Pewność na co dzień
Nowe XC90 to nie tylko samochód, który doskonale wpisuje się w scenerię podniosłych uroczystości, to także znakomite auto do jazdy na co dzień. Tradycyjnie dla Volvo auto zostało stworzone od podstaw z myślą o bezpieczeństwie podróżujących. Marka od lat pozostaje liderem systemów bezpieczeństwa w branży motoryzacyjnej. Konstruktorzy XC90, czerpiąc obficie z doświadczeń marki w tym zakresie, wprowadzili cały pakiet rozwiązań IntelliSafe, które będzie wyposażeniem standardowym.
Po raz pierwszy na świecie zastosowano system Run-off Road Protection dociągający pasy bezpieczeństwa tuż przed niezamierzonym opuszczeniem drogi. Drugą rewolucją jest system zapobiegający zderzeniom czołowym, szczególnie podczas wykonywania skrętu w lewo na skrzyżowaniach. To unikalne rozwiązania, dzięki którym osoby wsiadające do najnowszego szwedzkiego flagowca czują przyjemne poczucie bezpieczeństwa i pewność, że cali i zdrowi dotrą do końcowej destynacji.
Geek-friendly
Ciepłe słowa na temat użytkowania nowego XC90 daje się tez słyszeć ze środowiska związanego z technologią. Znajdziemy tu opracowany przy wsparciu Apple system Sensus, który za pomocą dotykowego wyświetlacza, pokręteł czy też głosowego systemu kontroli oferuje możliwość współpracy w chmurze w wieloma aplikacjami i usługami. Całość wspomagana jest przez aplikację o nazwie Volvo On Call, pozwalającą na bezprzewodowy dostęp do podstawowych funkcji samochodu i sterowanie nimi za pomocą smartfona. Używając własnego telefonu możemy zdalnie włączyć ogrzewanie, sprawdzić lokalizację pojazdu albo przesłać punkty docelowe trasy bezpośredni do systemu nawigacyjnego auta.
Volvo XC90 jest SUV-em, który niczego nie udaje. Nie próbuje nawiązywać linią dachu do nadwozia coupe. Jego zawieszenie zaprojektowano z myślą o komforcie, a nie o biciu rekordów na torze.