VOLVO: NOWE CENTRUM TECHNOLOGICZNE W SZTOKHOLMIE

Volvo Cars inwestuje w centrum technologiczne w Sztokholmie, tworząc tam przestrzeń do pracy dla ponad 700 profesjonalistów.

Kadra składać się będzie z wykwalifikowanych pracowników w zakresie inżynierii oprogramowania, nauki o danych i analityki, zarządzania produktami, biznesu online i zagadnień UX.


Zobacz także:

TECHNIKA

ROZMAITOŚCI


 

Obecnie Volvo Cars ma już swoje centrum w Sztokholmie, ale teraz zostanie ono znacząco rozbudowane. Firma potrzebuje nowych ludzi, by tworzyć własne oprogramowanie oraz by zbudować technologiczne zaplecze do sprzedaży online. W ciągu kilku lat firma chce przynajmniej połowę wykorzystywanego przez siebie oprogramowania tworzyć samodzielnie. Połowa sprzedaży globalnej ma być dokonywana przez internet.

Aby osiągnąć te cele, firma chce przyciągnąć do Sztokholmu setki ludzi z całego świata. To miasto już teraz jest centrum technologicznym tego rejonu Europy. Właśnie tu powstało kilka firm technologicznych o miliardowych obrotach.

Ludzie o odpowiednich kompetencjach i wartościach pomogą nam zrealizować nasze przyszłe cele. Dlatego tworzymy nowe centrum technologiczne w Sztokholmie – powiedziała Hanna Fager, szefowa funkcji korporacyjnych w Volvo Cars. Sztokholm jest miejscem, które przyciąga talenty technologiczne. Chcemy stworzyć innowacyjne, kreatywne i oparte na współpracy miejsce pracy, aby przyciągnąć ludzi z całego świata. Proces już się rozpoczął i obecnie poszukujemy nowych członków zespołu, którzy mogą pomóc w rozwoju naszej firmy.

Volvo Cars chce być liderem w segmencie elektrycznych samochodów premium. Firma chce mieć kilka milionów bezpośrednich relacji z klientami. Skupienie się na sprzedaży online i bezpośrednich relacjach z użytkownikami obejmuje stworzenie prostego i intuicyjnego procesu zamawiania samochodu Volvo, z przejrzystymi cenami, jasnymi informacjami o produkcie i jasnymi terminami dostawy.

Aby nasze samochody były bezpieczniejsze dzięki technologii i bardziej zrównoważone dzięki elektryfikacji, chcemy fundamentalnie zmienić sposób posiadania samochodu, aby był bardziej osobisty dzięki wiodącemu na świecie doświadczeniu konsumenckiemu – powiedział Henrik Green, dyrektor ds. produktu w Volvo Cars. Dlatego inwestujemy w produkty i technologię oraz rozwijamy się w Sztokholmie, aby uzyskać dostęp do bogactwa talentów we wszystkim, od zarządzania produktami po inżynierię oprogramowania i doświadczenie użytkownika.

Volvo Cars zajmuje się tworzeniem oprogramowania we własnym zakresie, zarówno po to, by osiągnąć swoje cele internetowe, jak i dlatego, że samochody są coraz częściej definiowane przez oprogramowanie, a nie przez tradycyjne cechy aut. Aby budować samochody z konkurencyjnym oprogramowaniem, Volvo musi tworzyć je we własnym zakresie. Stad firma skupia się na stworzeniu swojego oprogramowania źródłowego. Pomoże to Volvo Cars w dalszym wprowadzaniu nowego oprogramowania i funkcji do samochodów klientów za pośrednictwem bezprzewodowych aktualizacji, dzięki czemu z czasem będą one lepsze, bardziej funkcjonalne i przyjemniejsze.

Przestrzeń robocza centrum technologicznego zostanie odnowiona i zmodernizowana jeszcze w tym roku i będzie również służyć jako baza dla działalności firmy w szerszym regionie Sztokholmu.