Volvo FL, specjalizujące się w miejskim transporcie dystrybucyjnym, otrzymało nową wersje. Kompaktowy, 5-litrowy silnik zgodny z normą emisji spalin Euro 6 jest oferowany także w pojazdach o DMC 14 i 16 ton, zapewniając dodatkowe 200 kg ładowności.
Ponadto, opracowany przez Volvo Trucks system zarządzania flotą Dynafleet jest dostępny jako wyposażenie fabryczne.
Zobacz także:
– Połączenie lekkiego układu napędowego i dużej ładowności w Volvo FL jest szczególnie odpowiednie dla tych, których oczekują maksymalnej wydajności transportu – mówi Pernilla Sustovic, menedżer ds. segmentu transportu dystrybucyjnego w Volvo Trucks.
Czterocylindrowy silnik o pojemności 5 litrów jest dostępny w wariantach o mocy 240 i 210 KM i momencie obrotowym odpowiednio: 900 i 800 Nm. Obydwa te warianty zostaną zaoferowane także tym nabywcom Volvo FL, którzy wybierają pojazdy o DMC 14 i 16 ton. Ponieważ w nowej konfiguracji zespół: silnik – skrzynia biegów, jest o 200 kg lżejszy, w porównaniu z sześciocylindrowym silnikiem Euro 6, proporcjonalnie wzrasta ładowność pojazdu.
– Pięciocylindrowa jednostka napędowa może być korzystną alternatywą dla klientów, którzy, chociaż ma co dzień nie wykorzystują maksymalnej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, chcą być przygotowani także do transportu cięższych ładunków – dodaje Pernilla Sustovic.
Obecnie wszystkie pojazdy – również modele Volvo FL i Volvo FE – można zamawiać z fabrycznie zainstalowanym systemem zarządzania flotą Dynafleet. System umożliwia klientom monitorowanie zadań transportowych w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem strony internetowej lub dedykowanej aplikacji, dostarczając informacji cennych z punktu widzenia poprawy efektywności transportu. Dynafleet obejmuje usługi, takie jak Czas Pracy Kierowcy, Lokalizacja Pojazdu oraz Paliwo i Środowisko. Jest oferowany w ramach opłacanej co miesiąc subskrypcji.