VOLVO: NOWA GENERACJA INTERFEJSU DLA NOWYCH I STARSZYCH MODELI

Nowa generacja interfejsu trafia do flagowego SUV-a XC90 i milionów samochodów Volvo na całym świecie

Volvo Cars chce ułatwić życie kierowcom. Firma dąży do tego, by korzystanie z samochodu było bezpieczne, wygodne i przyjemne. Taka idea przyświecała Volvo przy tworzeniu nowego systemu multimedialnego w elektrycznych modelach EX90 i EX30.


Zobacz relacje:

CITROEN: CHATGPT TERAZ DOSTĘPNY W PAKIECIE CONNECT PLUSM
 

GPS/AUDIO


 

Teraz tę samą filozofię wprowadzono do popularnego SUV-a Volvo XC90. Co więcej, nowy interfejs trafi nie tylko do jednego modelu. Miliony kierowców Volvo na całym świecie otrzymają go dzięki prostej aktualizacji przez internet. Jeśli klient ma samochód Volvo z wbudowanym systemem Google, dostanie ulepszony interfejs za darmo.

W 2025 roku około 2,5 miliona właścicieli Volvo (nawet tych z 2020 roku) otrzyma tę aktualizację. Volvo będzie ją wprowadzać stopniowo przez cały rok. To jedna z największych aktualizacji systemu multimedialnego, jakie kiedykolwiek przeprowadził producent samochodów. Wpisuje się to w strategię Volvo ciągłego ulepszania aut przez regularne udoskonalanie ich systemów online.

Nowy interfejs znacznie poprawi komfort użytkowania i jest ważnym krokiem w kierunku technologii skupionej na człowieku – mówi Erik Severinson, dyrektor ds. produktu i strategii w Volvo Cars. Będziemy stale dostosowywać system do potrzeb klientów, dostarczając nowe funkcje przez internet, aby samochód – i doświadczenia użytkownika – stawały się coraz lepsze.

W nowym XC90 Volvo zamontowało większy, 11,2-calowy ekran centralny. Firma zwiększyła też gęstość pikseli o 21%, co daje ostrzejszy obraz.

Najważniejszą zmianą są jednak wyświetlane opcje ekranu. Najczęściej używane aplikacje i funkcje, takie jak mapy, multimedia i telefon, są teraz na ekranie głównym – jak w najnowszych autach elektrycznych Volvo. Dzięki temu potrzeba mniej dotknięć, by dotrzeć do często używanych opcji. Na przykład, jeśli kierowca korzysta z nawigacji i chce zmienić muzykę, nie musi już wychodzić z Google Maps. Funkcje multimedialne są od razu dostępne.

Volvo wprowadziło też pasek kontekstowy, który zmienia się zależnie od sytuacji i pokazuje ostatnio używane aplikacje. Przy małej prędkości pojawia się ikona kamer zewnętrznych, pomagając w manewrowaniu w ciasnych miejscach.

Dla kierowców hybryd plug-in ułatwiono korzystanie z napędu elektrycznego. Przez “Tryby jazdy” na ekranie głównym łatwo włączyć tryb “Pure“. Jeśli kierowca wjeżdża do centrum i chce korzystać z napędu elektrycznego, wystarczy jedno dotknięcie.

Nowy interfejs można dostosować do różnych ekranów. Dzięki temu najnowsze rozwiązania trafią do klientów, niezależnie czy jeżdżą nowym XC90, EX90, czy trzyletnim XC40. Wszystko po to, by kierowca mógł skupić się na tym, co najważniejsze – drodze przed sobą.