Podczas prestiżowych targów Automotive Interiors Expo w Stuttgarcie rozdano nagrody dla najlepszych projektów wnętrz w aktualnie produkowanych samochodach.
Wśród nagrodzonych znalazł się m.in. flagowy model Volvo XC90 oraz projektant Robin Page odpowiedzialny za design jego wnętrza.
Zobacz także:
Robin Page zarządzający działem Interior Design w Volvo Car Group został wybrany przez kapitułę konkursu spośród najlepszych specjalistów z dziedziny wzornictwa reprezentujących wszystkie marki motoryzacyjne i otrzymał nagrodę Designer of the Year. Na osobne wyróżnienie zasłużyło nowe Volvo XC90, który nagrodzono jako najlepszy samochód produkcyjny pod kątem designu wnętrza.
Nagrody, jakimi doceniono Volvo są świadectwem tego, jak ogromny krok naprzód w ostatnich latach zrobiła szwedzka marka, także w zakresie wzornictwa. W czasach gdy nie patrząc na oznaczenie marki większość samochodów trudno odróżnić od siebie, szwedzkiemu producentowi udało się nie tylko zachować, ale także wynieść o poziom wyżej unikalną tożsamość wizualną marki.
– Przyjmuję tę nagrodę z ogromną wdzięcznością. Wzornictwo wnętrza modelu XC90 reprezentuje zmianę generacji, jaką dla marki Volvo rozpoczął ten model. Projektując nasze samochody skupiamy się na kreowaniu ogólnego doświadczenia luksusowego stylu życia. W naszym wydaniu oznacza to wykorzystanie naturalnych materiałów takich jak prawdziwe drewno i skóra, czy najwyższej jakości kryształ, które razem uzupełniają wrażenia z jazdy o poczucie spokoju i równowagi – powiedział Robin Page zarządzający działem Interior Design w Volvo Car Group.
Co warto podkreślić, to już kolejna nagroda dla nowego modelu XC90 doceniająca jego design. Wcześniej XC90 otrzymał międzynarodowe wyróżnienie Red Dot Design Award najlepsze wzornictwo – Best of the Best, pokonując przeszło 5 000 innych produktów z 31 kategorii.
– Otwierając nowy rodzaj designu Volvo, cały czas pamiętamy o naszym dziedzictwie. Bezpieczeństwo, dbałość o jakość i środowisko to fundamenty, na których zbudowana została nasza marka. Wszystkie działania, które obecnie podejmujemy bazują na tych wartościach. Dla Volvo numerem jeden zawsze pozostaje bezpieczeństwo, uzupełnione komfortem i poczuciem luksusu – podsumował Thomas Ingenlath odpowiedzialny w firmie Volvo za design.
Nowy design XC90 najwyraźniej odpowiada klientom Volvo. Połowę zakładanej sprzedaży rocznej tego modelu wygenerowały zamówienia przedpremierowe. Jeszcze w tym roku powinniśmy zobaczyć zdjęcia kolejnych modeli szwedzkiej firmy: S90 i V90. Mają reprezentować tę samą linię stylistyczną, co XC90.