Tej jesieni w ofercie Volvo pojawią się modele S60, V60 i XC60 wyposażone w nowy, dwulitrowy silnik T6 o mocy 306 KM z napędem na cztery koła.
Do niedawna w tych autach motor był dostępny wyłącznie z napędem na przednią oś. Teraz można go zamówić także w wersji AWD.
Zobacz także:
T6 to oznaczenie najmocniejszej odmiany silników z rodziny Drive-E. Jest ona wyposażona w kompresor i turbosprężarkę. Powstała przy współpracy firmy Polestar, która od lat przygotowuje najbardziej usportowione odmiany Volvo. Teraz seria 60 jest dostępna z napędem na cztery koła.
V60 i S60 T6 AWD – więcej mocy, niższe spalanie
Do tej pory najmocniejsza odmiana modelu S60 była napędzana trzylitrowym silnikiem benzynowym. Nowa jednostka różni się od poprzedniej pod wieloma względami. Ma mniejszą pojemność, jest lżejsza i bardziej oszczędna, wyposażono ją także w system start/stop. S60 T6 AWD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sek.
Nieco cięższe V60 T6 AWD aby osiągnąć setkę ze startu zatrzymanego potrzebuje równo 6 sekund. Prędkość maksymalna S60 T6 AWD i V60 T6 AWD wynosi 250 km/h. Wersje AWD są szybsze niż wersje przednionapędowe, które mają elektroniczne ograniczenie prędkości do 230 km/h. Mimo tak dobrych osiągów, spalanie średnie tych aut wynosi ok. 7 l/100 km.
XC60 T6 AWD – cztery cylindry zamiast sześciu
XC60 to od lat najchętniej wybierany model segmentu premium w Polsce. Około 70 proc. nabywców tego SUV-a wybiera odmiany z silnikiem Diesla i napędem na cztery koła. Przewaga Diesla zapewne się utrzyma, ale nowy silnik T6 ma szansę przekonać do siebie większe niż dotąd grono klientów.
XC60 w wersji T6 AWD jest napędzana dwulitrowym silnikiem Drive-E, który maksymalną wartość momentu obrotowego (400 Nm) osiąga w szerokim zakresie obrotów: od 2100 – 4800. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,9 sek., a spalanie średnie – 7,7 l/100 km. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 210 km/h. Wersja T6 AWD jest dostępna wyłącznie z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.