W segmencie średniej wielkości SUV-ów największym powodzeniem wśród europejskich klientów w 2015 roku cieszyło się Volvo XC60 – informuje niezależna firma JATO badająca rynek motoryzacyjny.
Model to także w ostatnich latach najpopularniejszy SUV sprzedawany na polskim rynku.
Zobacz także:
Od 2009 roku XC60 to najlepiej sprzedający się model szwedzkiej marki. Informacja JATO jest kolejnym potwierdzeniem właściwego kierunku rozwoju, jaki obrał producent oraz wskazuje jak udana już dziś jest odbywająca się właśnie transformacja mrki.
Europa to dla Volvo najistotniejszy region, który reprezentuje przeszło połowę globalnej sprzedaży firmy. Wprowadzony w 2008 r. XC60 z każdym rokiem notował coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Obecnie, w dziewiątym roku produkcji tego modelu, XC60 coraz popularniejszym samochodem, który zamawiają klienci na całym świecie. Od momentu wprowadzenia modelu model znalazł już przeszło 750 000 nabywców.
Przełomowy dla modelu był rok 2012, kiedy globalna sprzedaż po raz pierwszy przekroczyła poziom 100 000 sprzedanych egzemplarzy oraz 2015, gdy zbliżono się do 160 000 sprzedanych aut. W 2015 r. najwięcej pojazdów zamówiono na rynek chiński, drugim w kolejności był rynek angielski, zaś trzecim szwedzki. Na Starym Kontynencie największą popularnością XC60 cieszyło się na kluczowych dla marki rynkach takich jak Niemcy, Wielka Brytania, czy Francja.