VOLVO: MARKA POTWIERDZA EKSPANSJĘ AUT ELEKTRYCZNYCH

volvo_xc40_pl1

Volvo Cars w roku 2017 oświadczyło, że wszystkie produkowane przez markę modele będą od 2019 r. dostępne w wersjach zelektryfikowanych – albo jako mild hybrid, jako plug-in hybrid lub w pełni elektryczne pojazdy akumulatorowe.

Producent potwierdził ostatnio, że w myśl przyjętej strategii do 2025 r. połowę jego sprzedaży stanowiły będą samochody elektryczne


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

AUTO CHINA 2018: VOLVO S90 AMBIENCE CONCEPT


 

Czyni to z Volvo Cars potężnego gracza na rynku chińskim, wiodącym globalnie rynku samochodów zelektryfikowanych. Chiński rząd planuje, że w roku 2025 więcej niż 20 proc. sprzedaży rocznej samochodów w kraju stanowiły mają samochody tzw. nowej energii – co według przewidywań odpowiadać ma przeszło 7 milionom aut.

volvo_xc40_pl2

– W zeszłym roku zadeklarowaliśmy elektryfikację, co ma przygotować nas do ery postspalinowej. Dziś jeszcze bardziej wzmacniamy tę deklarację na wiodącym globalnie rynku aut elektrycznych. Elektryczna przyszłość Chin to elektryczna przyszłość Volvo – powiedział Håkan Samuelsson, prezydent i dyrektor generalny Volvo Cars.

Marka produkuje obecnie w Chinach modele S90 oraz S90L T8 Twin Engine. Obecnie rozpoczyna się w Chinach produkcja modelu XC60 T8 Twin Engine. Co oznacza, że wkrótce wszystkie trzy fabryki Volvo Cars China – Luqiao, Chengdu oraz Daqing – będą wytwarzać albo hybrydy plug-in, albo akumulatorowe samochody elektryczne.

volvo_xc40_pl3

Na zakończonym w końcu kwietnia salonie samochodowym Beijing Auto Show w Pekinie, Volvo Cars wzmocniło wizualnie pozycję marki jako lidera branży w elektryfikacji, wystawiając wszystkie modele na salonie w wersji plug-in. To pierwszy raz, gdy marka wystawia na salonie samochodowym wyłącznie pojazdy typu plug-in hybrid.

Kolejnym pierwszym na świecie wydarzeniem było wystawienie przez markę na tarach motoryzacyjnych Auto China trzech SUV-ów Volvo dostępnych globalnie, XC90, XC60 oraz nowego XC40., premierę miała też wersja T5 plug-in hybrid nowego modelu XC40.

Nowy model XC40 zdobył ostatnio tytuł Europejskiego Samochodu Roku oraz od chwili swej premiery rynkowej pod koniec roku 2017 już przeszło 60 000 zamówień – i to mimo że Volvo Cars jeszcze nie rozpoczęło sprzedaży modelu w Chinach. Natychmiastowy sukces XC40 jest podstawą do oczekiwań producenta, spodziewającego się dużego popytu na swój mały SUV w Chinach. Oczekiwania te bazują także na prognozach wzrostu w segmencie w ciągu najbliższych 5 lat oraz rozrostu klasy średniej w Chinach i trendzie wzrostowym PNB związanym z krajową konsumpcją.

volvo_xc40_pl4

Chiny to największy pojedynczy rynek dla Volvo Cars, który w tym roku odpowiada za 23,3 proc. wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale, przyczyniając się do globalnego wzrostu sprzedaży marki w pierwszym kwartale o 14 proc. W zeszłym roku po raz pierwszy sprzedaż samochodów Volvo w Chinach przekroczyła 100 000 sztuk.

Premiera nowego XC40 w Chinach oraz pogłębiona deklaracja wspierania elektryfikacji sprawiają, że Volvo Cars ma świetny punkt wyjścia do realizacji swych ambicji dalszego wzrostu obecności na największym rynku samochodowym świata.