VOLVO LIDEREM SPRZEDAŻY AUT PREMIUM PHEV W REJONIE EMEA

Volvo Cars w pierwszym półroczu 2020 roku zostało liderem segmentu premium w sprzedaży aut hybrydowych plug- in (PHEV) w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Marka według danych IHS sprzedała w tym okresie 31 310 takich aut.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

W tym roku elektryfikacja całej branży motoryzacyjnej w Europie nabrała tempa. Wszystko za sprawą nowych limitów emisji dwutlenku węgla, która od tego roku została ściśle określona. Określono też precyzyjnie wysokość milionowych, czy raczej miliardowych kar dla producentów, którzy nie zmieszczą się w określonych przez UE wartościach. Volvo Cars intensywnie elektryfikuje swoją ofertę przynajmniej od ośmiu lat.

Od czasu debiutu drugiej generacji modelu XC90, co miało miejsce w 2014 roku, firma precyzyjnie wytyczyła ścieżkę rozwoju technologicznego swoich układów napędowych, której istotnym komponentem stały się hybrydy typy plug- in łączone z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi. Dziś Volvo Cars ma w ofercie odmianę hybrydową praktycznie każdego swojego modelu.

Od zeszłego roku auta typu PHEV i BEV otrzymały wspólną nazwę Recharge. Swoje wersje ładowane z gniazdka mają modele XC40, XC60, XC90, S60, S90, V60 i V90.

Do tej pory Volvo zajmowało drugą pozycję w sprzedaży hybryd plug- in w segmencie premium w regionie EMEA. Teraz wyprzedzając o 1704 auta bawarskiego konkurenta wysunęło się na opozycję lidera.

Hybrydy, szczególnie te ładowane z gniazdka, to klucz do spełnienia restrykcyjnych limitów CO2 przewidzianych na ten rok. Prezes Hakan Samuelsson podkreślał, że dzięki wysokiej sprzedaży modeli PHEV Volvo Cars jak dotąd utrzymuje się w ramach obowiązujących przepisów. Podkreślił też, że udział hybryd plug- in wzrósł dwukrotnie w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Ciekawe dane pokazała też firma JATO Dynamics. W lipcowym rankingu najlepiej sprzedających się hybryd plug- in w Europie, który obejmuje nie tylko segment premium, modele Volvo uplasowały się kolejno na trzecim, czwartym i piątym miejscu (XC60, XC40 i V60), które w lipcu 2020 znalazły na naszym kontynencie odpowiednio 2422, 2017 i 1833 nabywców.

Ponieważ akumulator w hybrydzie jest kilkukrotnie mniejszy niż w autach czysto elektrycznych, nadaje się by ładować ją z przydomowego gniazdka. W trasie, gdy nie ma punktów ładowania, można nią poruszać się bez żadnych ograniczeń korzystając z silnika spalinowego. Układ elektryczny wspomaga także przyspieszanie pojazdu. Hybrydy plug-in Volvo od 0 do 100 km/h przyspieszają od 4,8 do 7,3 sek. – w zależności od modelu.

Układ elektryczny wspomaga silnik spalinowy dodatkowym momentem obrotowym o wartości od 150 do 200 Nm znacząco poprawiając elastyczność pojazdu.