W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 10 975 nowych samochodów osobowych marki Volvo. To oznacza wzrost o 4,96 procenta wobec sprzedaży odnotowanej w 2018 roku.
Jest to siódmy z rzędu rekord sprzedaży naszej marki, który wpisuje się w globalny trend wzrostowy Volvo Cars.
Zobacz relacje:
Spoglądając na historyczne statystyki sprzedaży aż trudno uwierzyć, że jeszcze w 2012 roku sprzedaż Volvo w Polsce wynosiła 4639 aut (rejestracje). W 2018 roku nasza marka sprzedała w Polsce po raz pierwszy ponad 10 000 aut, a w 2019 roku zbliżyła się do poziomu 11 000 zarejestrowanych pojazdów
Po raz kolejny najchętniej kupowanym Volvo w naszym kraju został model XC60, który z wynikiem 4456 rejestracji jest najpopularniejszym modelem segmentu premium w Polsce. Zarówno pierwsza jak i druga generacja modelu utrzymuje ten tytuł od 2008 roku.
– Volvo Car Poland realizuje przemyślaną strategię wzrostu. Od 2012 roku nieprzerwanie rośnie nie tylko sprzedaż naszych aut, ale także sprzedaż akcesoriów, części i usług serwisowych. Mamy nowoczesną gamę modeli, sprawnie działającą sieć dealerską i duży portfel zamówień. Spodziewam się, że 2020 rok zakończymy kolejnym rekordem – powiedział Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland, a jednocześnie Head of EMEA Offer&Launch w Volvo Cars.
Trzy najpopularniejsze modele Volvo w Polsce to SUV-y: XC60, XC40 i XC90. Ubiegły rok przyniósł ogromny wzrost udziału sprzedaży silników benzynowych. W 2017 roku wersje benzynowe wybierało 28 proc. polskich klientów marki. W 2019 roku udział wersji benzynowych zbliżył się do 50 proc.
Ponad 700 000 samochodów sprzedanych w 2019 roku
Volvo Cars ustanowiło w 2019 roku, nowy, szósty z rzędu rekord sprzedaży osiągając po raz pierwszy w swojej 93-letniej historii poziom 700 000 sprzedanych samochodów na świecie. Firma sprzedała 705 452 aut, co stanowi wzrost o 9,8 proc. w porównaniu z 2018 r. Taki poziom wzrostu jest znacznie wyższy od tempa wzrostu rynku.
W popycie szczególnie wyróżniały się trzy SUV-y XC90, XC60 i XC40. Volvo Cars odnotowało również wzrosty na rynku chińskim, amerykańskim i europejskim.
Firma odnotowała również duży popyt na zelektryfikowane pojazdy, zarówno pod względem zarejestrowanej sprzedaży, jak i zamówień detalicznych. Ogólnie rzecz biorąc, Volvo Cars sprzedało 45 933 modeli hybrydowych typu plug-in w 2019 r., co stanowi wzrost o 22,9 proc. w porównaniu do 2018 r. I ponad dwukrotnie więcej w 2017 r.
– Bardzo się cieszę, że po raz pierwszy w naszej historii sprzedaliśmy ponad 700 000 samochodów, a my zyskaliśmy udział w rynku we wszystkich naszych głównych regionach sprzedaży. Naszym celem jest kontynuacja tego pozytywnego trendu w 2020 r., Kiedy zaczynamy wprowadzać na rynek naszą gamę ładowanych samochodów Volvo – powiedział Håkan Samuelsson, dyrektor generalny.
Ilustrując siłę swojego portfolio i wyniki sprzedaży w 2019 r., Volvo Cars przekroczyło poprzedni roczny rekord sprzedaży w wysokości 642 253 samochodów, ustanowiony w 2018 r., prawie pełny miesiąc przed końcem roku. Grudzień był najlepszym w historii miesiącem sprzedaży firmy, z 23,4 proc. wzrostem rok do roku do 74 239 sprzedanych samochodów.