VOLVO: INNOWACYJNY BILBORD OCZYSZCZAŁ POWIETRZE

Oddział Volvo w Portugalii zainstalował w Porto duży nośnik reklamowy, który neutralizuje szkodliwe związki chemiczne pochodzące ze spalin aut.

Miał on powierzchnię 250 metrów kwadratowych i przez trzy miesiące oczyszczał powietrze tak skutecznie jak ponad 200 drzew.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Gdy się zużył, został pocięty i przerobiony na… ekologiczne torby.

Codziennie jesteśmy zalani setkami billboardów reklamowych, których treść zlewa się w jedną całość. Ten jeden nośnik ma szansę być zapamiętany na dłużej, szczególnie przez mieszkańców Porto. Umieszczono na nim reklamę niskoemisyjnych, hybrydowych modeli Volvo. Z ich ekologicznym charakterem, współgrała główna funkcja samego billboardu.

Winylową płachtę reklamową pokryto dwutlenkiem tytan, który ma właściwości oczyszczania powietrza. Ten związek chemiczny neutralizuje ok. 85 proc. zanieczyszczeń takich jak dwutlenek azotu (NO2), dwutlenek siarki (SO2) i lotne związki organiczne (LZO), które mają kontakt z powierzchnią nośnika. Te składniki spalin przyczyniają się do powstawania smogu w mieście.

Billboard filtruje powietrze równie skutecznie, jak 250 drzew – co odpowiada około 21 000 metrów sześciennych świeżego tlenu dziennie.

– Wiemy, że jesteśmy częścią problemu, dlatego też musimy być częścią rozwiązania. Za pomocą naszego billboardu oczyszczającego powietrze chcemy pokazać, że poważnie podchodzimy do kwestii zrównoważonego rozwoju, nie poprzez symboliczne obietnice, ale konkretne działania – mówi Aira de Mello, odpowiedzialna za marketing i komunikację w Volvo Car Portugal.

Billboard był używany w Porto przez trzy miesiące. Następnie został wykorzystany do produkcji toreb i akcesoriów modowych.

– Po raz pierwszy w Portugalii instalowany jest billboard oczyszczania powietrza. Jesteśmy dumni z tego, że jako pierwszy oddział Volvo wdrożyliśmy ten pomysł. Pracujemy nad tym, aby w kwietniu tego roku zainstalować w Lizbonie podobny nośnik reklamowy o jeszcze większej powierzchni – dodała Aira de Mello.