VOLVO: I-SHIFT DUAL CLUTCH – I SPORTOWA CIĘŻARÓWKA (WIDEO)

Volvo_1150

W najnowszej reklamie Volvo Trucks pt. „The Casino” zaskoczony portier otrzymuje kluczyki do nowego Volvo FH. Nie wie, że ten pojazd ciężarowy ma wiele wspólnego z samochodem sportowym – dzięki nowatorskiej skrzyni biegów I-Shift Dual Clutch.

Pierwszy dyżur Ambrogia Adaniego w roli portiera odprowadzającego samochody gości na parking w Casino San Remo, we Włoszech, okazuje się być nie całkiem zgodny z oczekiwaniami.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

TARGI W HANOWERZE


W najnowszym filmie reklamowym Volvo Trucks, „The Casino”, widzimy jak Adani parkuje jeden po drugim samochody sportowe, aż tu nagle przed fronton kasyna podjeżdża i zatrzymuje się nowe Volvo FH. Adani jest wielce zdziwiony, mówiąc najdelikatniej, ale faktem jest, że dzięki I-Shift Dual Clutch, model FH ma wiele wspólnego z samochodem sportowym.

Podobnie jak skrzynie biegów stosowane w wielu samochodach sportowych, I-Shift Dual Clutch jest wyposażona w podwójne sprzęgło, co oznacza, że podczas zmian biegów samochód ciężarowy nie traci prędkości ani siły napędowej. Volvo Trucks jako pierwsza firma na świecie opracowała tego typu skrzynię biegów z przeznaczeniem dla produkowanych seryjnie samochodów ciężarowych.

– W przypadku samochodów ciężarowych dwusprzęgłowa skrzynia biegów stanowi duże udogodnienie, zapewniając znaczny wzrost komfortu i płynności jazdy. Im cięższy zestaw drogowy, trudniejsze warunki jazdy i częstsze zmiany biegów, tym większa korzyść z posiadania I-Shift Dual Clutch – mówi Astrid Drewsen, menedżer produktu ds. układów napędowych w Volvo Trucks.

Pod względem technicznym, I-Shift Dual Clutch stanowi rozwinięcie klasycznej skrzyni biegów I-Shift, które można przedstawić jako równoległe połączenie dwóch skrzyń biegów. Gdy w jednej z nich jest włączony bieg, w drugiej jest już przygotowane inne przełożenie. Podczas zmiany biegu jedna skrzynia biegów jest odłączana od układu napędowego i równocześnie, w tej samej chwili, podłączana jest druga, a zatem nie występuje żadna przerwa w przekazywaniu mocy.

Filmem „The Casino” Volvo Trucks kontynuuje serię filmów reklamowych z roku 2012 i 2013, które na portalu YouTube obejrzano łącznie ponad 100 milionów razy, co nie tylko wzmocniło wizerunek Volvo Trucks jako marki, ale także zwiększyło zainteresowanie posiadaniem samochodu ciężarowego Volvo.

– Cieszymy się, że tak wielu ludzi zauważa nasze produkty. Za pomocą naszego najnowszego nowego filmu, opowiadającego o skrzyni biegów I-Shift Dual Clutch, informujemy o naszych innowacjach technicznych w sposób, który przemawia nie tylko do osób zainteresowanych, ale także do szerokiej opinii publicznej – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

I-Shift Dual Clutch będzie dostępna od września 2014 r. na wszystkich rynkach oferujących Volvo FH z silnikami D13 Euro 6 o mocy 460, 500 i 540 KM.

I-Shift Dual Clutch, fakty
– I-Shift Dual Clutch bazuje na klasycznej skrzyni biegów I-Shift. Mimo że zawiera wiele nowych podzespołów, jest od niej dłuższa zaledwie o 12 cm;
– I-Shift Dual Clutch zmienia biegi bez przerw w transferze mocy. Jeżeli warunki jazdy pozwalają na pominięcie kilku biegów, proces zmiany przełożeń jest podobny do tego w I-Shift;
– brak przerwy w przekazywaniu mocy dotyczy wszystkich zmian biegów, z wyjątkiem tych wymagających przełączenia przekładni zakresów, czyli przejścia z biegu 6. na 7. i odwrotnie;
– płynne, łagodne zmiany biegów zmniejszają zużycie podzespołów napędowych i innych elementów pojazdu;
– I-Shift Dual Clutch nie powoduje żadnej zmiany w zużyciu paliwa, w porównaniu z I Shift;
– I-Shift Dual Clutch będzie dostępna w nowym Volvo FH, jako jedna z opcji alternatywnych, obok klasycznej I-Shift i manualnej skrzyni biegów.