Firma Euro- Trans zdecydowała się powiększyć swoją flotę o dwadzieścia sześć ekonomicznych i lekkich Volvo FM, specjalnie przystosowanych do transportu krajowego.
Nowe ciągniki pochodzą ze specjalnej oferty Volvo Trucks 4Poland. Zakup nowych ciągników poprzedziły testy próbne pojazdów, zorganizowane przez firmę wśród czołowych marek samochodów ciężarowych w Polsce.
Zobacz także:
To pierwsze pojazdy Volvo Trucks w ponad piętnastoletniej historii firmy Euro- Trans, która w tym czasie stała się liderem zintegrowanych rozwiązań transportowych, dedykowanych dla branży budowlanej w Polsce. Przedsiębiorstwo świadczy usługi dla kopalni kruszyw, producentów betonu oraz firm realizujących inwestycje infrastrukturalne oraz mieszkaniowo- komercyjne.
Aby sprostać licznym zamówieniom i rosnącym wymaganiom klientów, firma posiada specjalistyczny sprzęt oraz flotę ponad 400 pojazdów, które są systematycznie wymieniane na nowsze modele. W tym roku Euro- Trans wybrało markę Volvo Trucks.
– Przekonała nas nie tylko jakość pojazdów oraz testy, ale również profesjonalne podejście do klienta. Nie było też najmniejszych problemów z wprowadzaniem modyfikacji do naszych nowych pojazdów. Dlatego obdarzyliśmy Volvo Trucks zaufaniem i zdecydowaliśmy się skorzystać z usług właśnie tej firmy – podkreśla Łukasz Chada, Kierownik ds. Transportu Kruszyw z firmy Euro- Trans.
Nowe ciągniki Volvo FM, które właśnie zostały odebrane przez Euro- Trans, są dostosowane do potrzeb firm realizujących przewozy na trasach krajowych. Ciągniki Volvo FM są wyposażone w silniki o pojemności 11 litrów i mocy 410 KM oraz sprawdzoną zautomatyzowaną skrzynię biegów I-Shift.
– Jest ona uważana za wzorcową na rynku. Świetnie sprawdzi się w firmie Euro- Trans, której kierowcy jeżdżą głównie na trasach krajowych gdzie warunki ruchu wymuszają częste zmiany prędkości, hamowania i zatrzymywania się. Skrzynia ta jest również bardzo wygodna w przypadku manewrowania np. podczas rozładunków i załadunków towaru. Dodatkowo skrzynia I-Shift wyposażona jest w funkcję I-Roll czyli tzw. ”wolne koło” oraz współpracuje z inteligentnym tempomatem I-See, który odczytuje topografię terenu i na tej podstawie dobiera odpowiednie przełożenie oraz dostosowuje prędkość pojazdu aby uzyskać najniższe zużycie paliwa – podkreśla Arkadiusz Gruchała z Volvo Trucks.
W pojazdach Volvo FM zadbano również o komfort kierowców. Wyposażono je w podwyższane, przestronne kabiny sypialne typu Globetrotter oraz system Audio-High z wbudowanym systemem głośnomówiącym, który zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy.
Pojazdy, które trafiły do Euro- Trans zostały, dodatkowo, dostosowane do indywidualnych potrzeb firmy. Dwadzieścia samochodów to ciągniki siodłowe ze specjalną przystawką i hydrauliką przeznaczone pod naczepy samowyładowcze. Będą one używane do przewozu różnego rodzaju kruszyw, stanowiącego ważny element działalności firmy. Pozostałe sześć pojazdów to ciągniki z przystawką i kompresorem przystosowane pod cementonaczepy.
– Kontrakt z Euro- Trans obejmuje także dwa dodatkowe, cztero- i pięcioosiowe podwozia typu FMX, które właśnie zabudowją się pompami do betonu i będą dostarczone w późniejszym terminie. Nasz klient poza transportem kruszyw zajmuje się także dostarczaniem betonu i właśnie do tego posłużą mu dodatkowe specjalistyczne podwozia. Wszystkie pojazdy zostały objęte bardzo korzystnym kontraktem serwisowym – tłumaczy Arkadiusz Gruchała z Volvo Trucks.