Pierwszymi samochodami na świecie, w których zadebiutują nowe mapy HD Google będzie Volvo EX90 oraz spokrewniony z nim model Polestar 3.
Dzięki tym mapom będzie możliwe dalsze zwiększenie bezpieczeństwa i rozwój technologii zmierzającej w przyszłości do osiągnięcia jazdy autonomicznej.
Zobacz także:
SKODA: APLIKACJA TRAFFICATION POINFORMUJE CIĘ O NADJEŻDŻAJĄCYM POCIĄGU
Najnowszy model Volvo EX90 wyposażony jest w szereg urządzeń, które tworzą jego system bezpieczeństwa. Laserowy lidar, kamery i radary skanują otoczenie wokół auta, by zapewnić kierowcy i pasażerom wysoki poziom bezpieczeństwa. Jednak nawet najczulsze urządzenia nie mogą zobaczyć tego, co dzieje się za zakrętem. I tu wkracza na scenę nowa aplikacja map HD Google. Zawiera szczegółowe i aktualne informacje drogowe i jest tak dokładna, że rozpoznaje nawet pasy jezdni. Ponieważ Volvo Cars łączy z Google strategiczne partnerstwo, to unikalne rozwiązanie zadebiutuje po raz pierwszy na pokładzie dwóch modeli: Volvo EX90 i Polestar 3.
Zintegrowanie map HD Google z informacjami zebranymi przez czujniki aut Volvo, poprawi poziom bezpieczeństwa, sposób działania takich funkcji jak Pilot Assist, a w przyszłości – umożliwi także jazdę autonomiczną. Pilot Assist – to funkcja w ramach której na niektórych odcinkach dróg, w wybranych krajach, kierowca może zdjąć ręce z kierownicy.
Dodanie Map Google HD do naszej przyszłej gamy samochodów oznacza rozszerzenie naszej strategicznej współpracy z Google, odzwierciedlając nasze zaangażowanie we współpracę z liderami technologicznymi — mówi dyrektor operacyjny i wiceprezes Volvo Cars, Javier Varela. Wdrożenie Google HD Maps w naszych nadchodzących samochodach pomoże nam zaoferować naszym kierowcom przyjemniejsze wrażenia z jazdy, a w przyszłości przyczyni się do wprowadzenia bezpiecznej jazdy autonomicznej.
Opierając się na naszej długiej historii mapowania świata, nowa mapa HD firmy Google została zaprojektowana specjalnie dla producentów samochodów i zapewnia kompleksowe dane dotyczące pasów ruchu i lokalizacji, które mają kluczowe znaczenie dla rozwoju systemów wspomaganej i autonomicznej jazdy nowej generacji — mówi Jorgen Behrens, wiceprezes i dyrektor generalny Geo Automotive, Google. Cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z wiodącymi producentami samochodów, takimi jak Volvo Cars, w celu poprawy bezpieczeństwa i komfortu kierowców na całym świecie.
Informacje drogowe w połączeniu z danymi z lidaru Volvo EX90 i innych czujników będą przetwarzane przez główny system komputerowy samochodu zasilany przez platformy NVIDIA DRIVE AI Xavier i Orin. Łącząc dane z mapy HD Google z informacjami zebranymi z zewnętrznych czujników, w tym lidaru i oprogramowania opracowanego przez firmę Zenseact zajmującą się oprogramowaniem bezpieczeństwa, Volvo dąży do stworzenia bardziej przewidywalnej, bezpiecznej i wygodnej jazdy. Mapa HD Google będzie również wspierać wprowadzenie technologii jazdy autonomicznej w połączeniu z zestawem czujników składającym się z lidaru zintegrowanego z dachem, radarów, kamer i czujników ultradźwiękowych, aby jeszcze bardziej poprawić zrozumienie otoczenia przez samochód.
W przyszłości mapa HD firmy Google będzie również wspierać wprowadzanie naszej technologii jazdy autonomicznej w połączeniu z naszym zestawem czujników składającym się z lidaru zintegrowanego z dachem, radarów, kamer i czujników ultradźwiękowych, aby jeszcze bardziej poprawić zrozumienie przez samochód jego otoczenia.
Zenseact jest dumny ze współpracy z Volvo Cars i Google nad wdrożeniem tej przełomowej technologii do wspomaganej, a później autonomicznej jazdy — mówi Odgard Andersson, dyrektor generalny Zenseact. Odegra ważną rolę w naszej drodze do zerowej liczby kolizji.