Volvo Cars, nawiązał partnerstwo z firmą Amazon w celu realizacji dostaw przesyłek do samochodu do klientów. Jeszcze nie w Polsce, ale w Stanach Zjednoczonych.
Współpraca ta jest przejawem rozrostu i cyfrowych usług na bazie platformy usługowej Volvo On Call, dostępnej poprzez łatwą w obsłudze aplikację na smartfon.
Zobacz także:
Te i inne usługi zmienią sposób interakcji użytkowników Volvo z ich samochodami. Usługa jest dostępna w 37 miastach i ich okolicach w Stanach Zjednoczonych, a z czasem przybędzie jeszcze więcej lokalizacji. Mogą z niej korzystać miliony członków Amazon Prime oraz większość posiadaczy modeli marki w kraju.
– Centralną ideą cyfrowej wizji Volvo jest upraszczanie życia klientom. Bezpieczne i wiarygodne odebranie pakietu we własnym samochodzie, bez konieczności nawet bycia w nim czy przy nim, to coś, co wielu ludzi wysoko doceni. Ta kombinacja samochodu i handlu rozpoczyna nową falę innowacyjności – a my mamy ambicję, by być w awangardzie – powiedział Atif Rafiq, chief digital officer w Volvo Cars.
Dostawa do samochodu jest łatwa i wygodna. Osoba ściąga na smartfon aplikację Amazon Key i dokonuje powiązania swego konta na amazon.com z kontem w Volvo On Call. Po zakończeniu procesu wiązania kont i zarejestrowaniu lokacji dostawy, klient może dokonywać zakupów i wybrać opcję dostawy „In Car” po zakończeniu płatności.
Aplikacje Amazon Key i Volvo On Call powiadamiają, kiedy ma dojść do dostawy. W jej dniu klient powinien zaparkować swe auto w obrębie zgłoszonego adresu dostawy, a doręczyciel dostarczy pakiet w zaplanowanym okienku czasowym. Po zrealizowaniu dostawy i bezpiecznym zamknięciu auta klient zostanie powiadomiony.
– Bardzo się cieszymy z partnerstwa z Volvo Cars, w ramach którego będziemy realizować Amazon Key typu „do samochodu” w obrębie USA. Już od dziś członkowie Amazon Prime mogą zamawiać dziesiątki milionów zakupów sprzedawanych na Amazon.com, a my dostarczymy im je do samochodów bez żadnych dopłat. Dzięki usłudze Amazon Key In-Car, uruchamiamy kolejny wygodny i bezpieczny sposób dostarczania pakietów do naszych klientów – i wiemy, że klientom bardzo się to będzie podobać – powiedział Peter Larsen, Vice President of Delivery Technology, Amazon.
– Oferujemy dostawy in-car w Europie od 2015 r. w ramach programów w krajach skandynawskich i w Szwajcarii i uważamy, że otrzymywanie dostaw powinno być równie łatwe i wygodne, jak ich zamawianie online – dodał Anders Tylman- Mikiewicz, vice president ds. usług osobistych connectivity w Volvo Cars.
Dostawa do samochodu jest jedną z kilku cyfrowych usług klientowskich proponowanych przez Volvo w ramach platformy Volvo On Call. Właściciele aut producenta mogą już przesyłać bazujące na kalendarzu destynacje nawigacyjne do swych samochodów, znajdować pobliskie stacje paliw, a nawet otrzymywać wsparcie w poszukiwaniach swych aut na ogromnych, zatłoczonych parkingach lub w nieznanych fragmentach zwiedzanych miast.
Na niektórych rynkach Volvo oferuje także swą kluczową usługę cyfrową związaną z car- sharing, co także umożliwia Volvo On Call. Platforma ta pozwala właścicielom Volvo XC40 na łatwe dzielenie się swym autem z członkami swych rodzin i przyjaciółmi bez konieczności fizycznego przekazywania im kluczyków do samochodów.
W chwili swej premiery, Volvo On Call było pierwszą mobilną platformą aut connected. Dziś jest dostępna w ok. 50 krajach, pokrywając przeszło 90 proc. globalnej sprzedaży Volvo Cars.