Nieprzewidywalne dziecko i zdalnie sterowany samochód ciężarowy o masie 18 ton. W swoim najnowszym obrazie Volvo Trucks pt. „Look who’s driving” czteroletnia Sophie wystawia Volvo FMX na najbardziej niebezpieczną próbę w całej historii filmów z cyklu „Live Test”.
Film ten stanowi kontynuację serii wcześniejszych przebojów, takich jak „The Epic Split” czy „The Hamster Stunt”.
Zobacz także:
Bohaterem najnowszego filmu Volvo Trucks z cyklu „Live Test” (‘Test na żywo’): ”Look who’s driving”, jest czteroletnia Sophie, która drogą radiową steruje ważącym 18 ton Volvo FMX po placu budowy. W ostatnim roku model ten zyskał kilka nowych funkcji i test ma na celu pokazanie, ile pojazd może wytrzymać i jak łatwo radzi sobie w najbardziej wymagających warunkach.
– Żeby zaprezentować możliwości naszego samochodu ciężarowego, postanowiliśmy poddać go prawdziwej próbie. A jaki kierowca może być bardziej brawurowy, niż całkowicie nieprzewidywalna czterolatka? – pyta Ricard Fritz, wiceprezes Volvo Trucks.
Przewrót o 360 stopni
W filmie, Sophie steruje samochodem ciężarowym po placu budowy, a to oznacza, że tor jazdy jest nie do przewidzenia. W końcu dochodzi do sytuacji, w której, na sypkim podłożu, próba pokonania stromego wzniesienia kończy się efektownym przekoziołkowaniem pojazdu.
– Test ponad wszelką wątpliwość demonstruje zdolność samochodu ciężarowego do radzenia sobie z najtrudniejszymi przeszkodami. Odbywa się to z pomocą szeregu rozwiązań, takich jak np. Automatyczny System Kontroli Trakcji, pozwalających sprawnie pokonywać nawet bardzo strome podjazdy i poruszać się po miękkim podłożu. Test potwierdza również ogólną wytrzymałość konstrukcji, w tym bezkonkurencyjnej, bezpiecznej kabiny, przedniego zderzaka z solidnymi narożnikami oraz wzmocnionej ramy pomocniczej – mówi Gunnar Eliasson, menedżer ds. wprowadzania produktów na rynek w Volvo Trucks.
Film jest najnowszym odcinkiem w cyklu „Live Test”, dołączając tym samym do wcześniejszych, głośnych produkcji Volvo Trucks, takich jak m.in. „The Epic Split” i „The Hamster Stunt”.
W filmie przetestowane zostały następujące elementy i funkcje pojazdu:
– Automatyczny System Kontroli Trakcji – automatycznie sterowany napęd na wszystkie koła, aktywowany w razie potrzeby. Rezultatem są lepsze własności trakcyjne, mniejsze zużycie eksploatacyjne i niższe zużycie paliwa.
– Wytrzymałe narożniki przedniego zderzaka – sekcje zderzaka są wykonane z wysokogatunkowej stali o grubości 3 mm i stanowią naturalne przedłużenie ramy podwozia.
– Osłona dolna – chroni spód pojazdu przed uszkodzeniem, np. podczas jazdy po podłożach żwirowych lub kamienistych. Ma postać stalowej płyty o grubości 3 mm, wytrzymującej statyczny nacisk o wartości co najmniej 5 t.
– Prześwit w Volvo FMX wynosi 30 cm, co oznacza, że podczas jazdy po nierównym podłożu kluczowe podzespoły, takie jak np. zawieszenie i tarcze hamulcowe, nie są narażone na uszkodzenie.
– Kabina – jedyny w swoim rodzaju szkielet kabiny skutecznie chroni kierowcę przed obrażeniami, nawet w razie przewrócenia się pojazdu na bok.
– Wodoszczelność – Volvo FMX jest przystosowane do pracy w najtrudniejszych warunkach, także w wodzie. Wszystkie wrażliwe elementy są hermetycznie zamknięte i umieszczone w miejscach, w których pozostają chronione przed dostępem pyłu i wody.
Fakty dotyczące samochodu ciężarowego
– moc sinika: 540 KM;
– specyfikacja: kabina dzienna, zabudowa samowyładowcza (wywrotka) , skrzynia biegów I-Shift, podwozie wysokie Extra High.
Zobacz w originale: https://www.youtube.com/watch?v=7kx67NnuSd0