VOLVO CARS ORAZ POLESTAR SPRZEDADZĄ PRAWA EMISJI CO2

Od początku 2020 roku każda marka samochodowa musi zmieścić się w limitach, które Komisja Europejska ustaliła indywidualnie dla każdego producenta.

Volvo Cars i Polestar, potwierdziły, że zmniejszą emisję CO2 sprzedawanych przez siebie aut do poziomów niższych, niż zakładają wytyczne UE.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Spełnienie tych kryteriów z zapasem przez Volvo Cars i Polestar udowadnia, że kierunek elektryfikacji gamy modelowej był krokiem w dobrym kierunku. W rezultacie, marki, jako Volvo Car Corporation, zawarły z Fordem umowę, oferując swoje nadwyżki emisji CO2 firmie i potencjalnie innym producentom samochodów zgodnie z systemem pooling wdrożonym przez Komisję Europejską. Wynikający z umowy dochód zostanie zainwestowany w rozwój zielonych technologii.

– Dla Volvo Car Group przyszłość jest elektryczna, a my przekształcamy naszą firmę poprzez konkretne działania. Cieszę się, że spełniamy nasze cele w zakresie redukcji CO2. Dowodzi to, że nasza strategia jest odpowiednia dla naszej firmy i dla planety – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

Volvo Cars była pierwszym producentem samochodów, który zobowiązał się do całkowitej elektryfikacji i jest jedyną marką, która oferuje wariant hybrydowy typu plug- in w każdym oferowanym modelu. W nadchodzących latach wprowadzi także szereg modeli w pełni elektrycznych, począwszy od XC40 Recharge, którego dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku, a do Polski – w przyszłym.

Po trzech kwartałach udział hybryd plug-in w europejskiej sprzedaży Volvo Cars wynosił ponad 25 proc. W tym okresie producent było liderem tego typu aut w segmencie premium także pod względem całkowitej liczby sprzedanych egzemplarzy (dane IHS). Marka chce, by do 2025 roku połowę jej sprzedaży stanowiły auta czysto- elektryczne, a drugą połowę – hybrydowe.

W tym roku Polestar rozpoczął dostawy swojego w pełni elektrycznego modelu Polestar. Kilka miesięcy wystarczyło, by marka stała się jedną z najważniejszych w Europie w segmencie samochodów elektrycznych.

Strategia elektryfikacji Volvo Cars jest częścią ambitnego planu klimatycznego, w ramach którego do 2040 r. firma zamierza stać się firmą neutralną dla klimatu. Plan wykracza poza kwestię emisji spalin poprzez elektryfikację. Marka zajmie się również emisją dwutlenku węgla w swojej sieci produkcyjnej i szerszej działalności, łańcuchu dostaw oraz poprzez recykling i ponowne wykorzystanie materiałów.

Pierwszym, namacalnym krokiem w kierunku realizacji celu na 2040 r. jest zmniejszenie śladu węglowego w całym cyklu życia samochodu o 40 proc. w latach 2018-25, w tym poprzez redukcję emisji spalin z rury wydechowej o 50 proc. na samochód.