Oryginalne oprogramowanie Polestar, podnoszące moment obrotowy, moc silnika i poprawiające osiągi można wgrać do większości modeli Volvo.
Teraz polski oddział producenta przygotował ofertę cenową -30% obejmującą auta liczące co najmniej trzy lata. Wymieniamy modele, które szczególnie opłaca się poddać takiej modyfikacji.
Zobacz także:
Najbardziej spektakularne efekty za pomocą programu Polestar można uzyskać w jednostce D4 AWD stosowanej w różnych konfiguracjach od 2013 do 2017 roku. Ten pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,4 l nie rożni się mechanicznie niczym od mocniejszej jednostki D5 AWD osiągającej 215 KM. Różni się tylko oprogramowaniem silnika, które użytkownik otrzymuje poprzez wgranie programu Polestar.
Odmiana D4 AWD była jedną z najchętniej wybieranych wersji w modelu XC60 oraz XC70. Takich aut mamy w Polsce tysiące. Przykładowo w modelu XC60 D4 AWD 163 KM z automatyczną skrzynią biegów z 2014 roku wgranie programu Polestar skraca sprint do 100 km/h z 10,9 do 8,3 sek., podnosi moc do 215 KM, a moment obrotowy z 420 na 440 Nm.
Zmienia się także szybkość redukcji przełożeń w automatycznej skrzyni biegów.
Wersje z manualną skrzynią biegów także znacząco zyskują na dynamice. XC60 D4 AWD z manualną skrzynią biegów w latach 2015-17 nadal osiągały moc 163 KM, podczas gdy odmiany ze skrzynią automatyczną miały w tym czasie moc 181 i 190 KM. W zależności od wersji silnikowej z programem Polestar moc rośnie do 215 KM.
Wśród starszych modeli imponujące przyrosty można uzyskać także w modelu V40 T3 i T4 (wzrost od 20 do 34 KM), S60, S80, XC70 i XC60 (+25 KM, + 30 Nm). W niektórych silnikach wzrost mocy jest symboliczny, ale za to wartość momentu obrotowego rośnie o +50 Nm, co znacząco poprawia elastyczność samochodu i zwiększa komfort wyprzedania (XC40 T5 AWD).
Ponieważ do oferty cenowej wlicza się rok modelowy, a nie datę rejestracji, z promocyjnej ceny oferty Polestar mogą skorzystać także właściciele także nowych modeli zbudowanych na platformie SPA – w tym XC90 i S90 z pierwszych lat produkcji.
Bezpiecznie dla silnika, skrzyni biegów i innych podzespołów
Wielokrotnie chiptuning wykonywany poza autoryzowaną siecią serwisów Volvo pozwala osiągać ogromne przyrosty mocy i momentu obrotowego, ale te programy mają najczęściej wpływ na trwałość poszczególnych elementów samochodu. Przypadki przedwczesnego zużycia turbosprężarki, układu wtryskowego, czy zapychania się filtrów cząstek stałych wcale nie należą do rzadkości.
W samochodach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów może dojść do jej uszkodzenia, ponieważ są one narażone na znacznie wyższy moment obrotowy w przypadku nieautoryzowanych modyfikacji programu, która może spowodować jej przeciążenie i poważną awarię.
Programy Polestar są przygotowane tak, by chronić jednostkę napędową. Po modyfikacji zachowane są optymalne parametry pracy silnika takie jak temperatura, ciśnienie doładowania, czy właściwa dawka paliwa. Nie wzrasta ani hałas, ani zużycie paliwa.
Także dla samochodów sprowadzanych
Baza modeli Volvo, do których można wgrać oprogramowanie Polestar, jest bardzo bogata. Na specjalnej stronie istnieje baza modeli, do które nadają się do tej modyfikacji. Można tam wybrać nie tylko model, rocznik, czy wersję silnikową, ale nawet kraj pochodzenia samochodu.
W Polsce wiele aut pochodzi z prywatnego importu, nie tylko z krajowej sieci dealerskich. Nie ma żadnych przeciwskazań, aby wgrać oprogramowanie Polestar do takiego auta. Baza modeli obejmuje także te, których produkcja już się zakończyła. Znajdziemy tam model S40 (2007-12), C30 (2007-10), XC70 (2005-16) i wiele innych.
Przy każdym modelu można zobaczyć jak zmieni się moment obrotowy i moc silnika, oraz jak modyfikacja wpłynie na przyspieszenie samochodu od 0-100 km/h. W niektórych wersjach silnikowych po modyfikacji Polestar ten ostatni parametr różni się niewiele. (np. 0,2– 0,3 sek.) Dzięki Polestarowi, rośnie wartość momentu obrotowego, szczególnie w zakresie niskich i średnich obrotów, a automatyczna skrzynia biegów znacznie szybciej dobiera niższe przełożenie.
Poprawia się elastyczność pojazdu i jego reakcja gaz. Aby przekonać się o zaletach tego rozwiązania, Volvo Car Poland wprowadziło specjalną ofertę. Po wgraniu programu klient ma 14 dni, by go przetestować. Jeśli nie jest zadowolony ze zmiany, serwis ponownie wgra oryginalny program sterowania silnikiem, a klient nie poniesie żadnych kosztów.
Pozostaje zatem samemu przetestować to rozwiązanie. Warto zacząć od wizyty na stronie: https://engineered.polestar.com/intl/upgrades/model-selector/ . Może natomiast brakować aut z niektórych rynków. Czy wgranie programu do takich pojazdów jest możliwe, da się określić w autoryzowanych serwisach Volvo.
Promocyjna cena programu Polestar wraz z jego wgraniem wynosi teraz około 3150 zł brutto.v