VOLVO BUSES: PRZECHODZĄ Z BIOGAZU NA 7900 ELECTRIC

Operator transportu publicznego Svealandstrafiken w szwedzkim mieście Västerås, podjął decyzję o zelektryfikowaniu swojej floty autobusów miejskich.

Spółka zamówiła dziesięć elektrycznych, przegubowych autobusów Volvo 7900 Electric Articulated, z opcją zakupu kolejnych siedmiu.


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

Wszystkie zostaną wyprodukowane i dostarczone z wrocławskiej fabryki Volvo. Pierwszy z nowych autobusów zacznie wozić mieszkańców miasta pod koniec lata 2021 roku.

W ciągu ostatniego roku szwedzkie miasta Göteborg, Malmö i Jönköping, a także norweskie Bodö, Drammen i Ålesund oraz duńskie Århus zdecydowały, by we współpracy z Volvo Buses wprowadzić do transportu publicznego autobusy elektryczne i zamówiły ich we wrocławskiej fabryce ponad 320. Teraz do tego grona dołącza Västerås.

– Umowa zawarta z Volvo Buses może być postrzegana jako początek zmian w zakresie paliwa stosowanego w naszych autobusach miejskich – z biogazu przechodzimy na elektryczność – mówi Peter Liss, Prezes Svealandstrafiken.

Przejście na napędzane elektrycznie, ciche i bezemisyjne autobusy stwarza nowe możliwości w zakresie kształtowania tras, wpływa też korzystnie na środowisko miejskie. Brak spalin i zakłócającego spokój hałasu spowodują, że przystanki autobusowe będą mogły być zlokalizowane tam, gdzie dotąd było to niemożliwe, np. wewnątrz budynków, przy szpitalach i w centrach handlowych.

– Fakt, że Svealandstrafiken oraz wiele innych szwedzkich i europejskich operatorów wybrało nasze zelektryfikowane autobusy miejskie, to dowód zaufania do naszych produktów i naszego doświadczenia w zakresie elektryfikacji transportu publicznego. Wspólnie dążymy do poprawy jakości życia w miastach i zmniejszenia wpływu na klimat i środowisko – powiedział Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Niski poziom hałasu i brak wibracji silnika sprawiają, że podróż autobusem jest przyjemniejsza dla pasażerów, mniej uciążliwa dla osób mieszkających przy trasie autobusu czy przystankach, jest też łatwiejsza i mniej męcząca dla kierowcy.

Zamówienie z Västerås obejmuje autobusy przegubowe Volvo 7900 Electric Articulated, mogące pomieścić do 120 pasażerów. Będą kursowały w centralnej części miasta i będą w stanie przejechać ok. 200 km pomiędzy ładowaniem baterii w zajezdniach.

Svealandstrafiken otrzymała grant unijny z CEF (Connecting Europe Facility), by pokryć część kosztów związanych z przejściem z autobusów zasilanych biogazem na pojazdy elektryczne.