Oba modele autobusów Volvo dla ruchu międzymiastowego i turystycznego – Volvo 9700 i Volvo 9900 zostały zmodernizowane. Volvo Buses poszerza też swoją ofertę modeli o nowy autobus przegubowy, wyposażony w technologię hybrydową.
Hybrydowy autobus przegubowy Volvo 7900 pomieści 154 pasażerów oraz zapewni do 30 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecnym modelem z silnikiem diesla. Articulated Hybrid jest napędzany nowym, 5-litrowym silnikiem diesla o mocy 240 KM.
Zobacz także:
UŻYTKOWE
Silnik spełnia wymagania emisyjne zgodne z normą Euro 6. Emisja tlenków azotu zmniejszy się o 87, a cząstek stałych o 50 proc. w stosunku do wymagań Euro 5. Autobus posiada również nowo zaprojektowany, wydajny system ogrzewania i wentylacji. Dzięki umiejscowieniu akumulatorów blisko osi centralnej, waga 18-metrowego autobusu jest równomiernie rozmieszczona, co umożliwia zwiększenie liczby pasażerów.
Podobnie jak w innych autobusach hybrydowych Volvo Buses, hybrydowy autobus przegubowy Volvo 7900 jest wyposażony w hybrydowy, równoległy układ napędowy, w którym silnik diesla i silnik elektryczny mogą pracować równocześnie lub niezależnie. Na przystankach autobusowych pojazd pracuje na zasilaniu elektrycznym. Energia powstała podczas hamowania akumuluje się w baterii, a następnie zostaje wykorzystana do generowania prądu dla silnika elektrycznego.
Taka technologia zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin. Volvo sprzedało w 21 krajach ponad 1200 autobusów hybrydowych z takim samym hybrydowym układem napędowym.
Pierwszy przegubowy autobus hybrydowy Volvo 7900 Articulated Hybrid trafi do klientów wiosną 2014 roku. Od przyszłego roku wszystkie autobusy jednopokładowe niskopodłogowe w programie modeli firmy Volvo Buses na Europę będą autobusami hybrydowymi. Oferta autobusów hybrydowych obejmuje zarówno niskopodłogowe autobusy Volvo 7900 Hybrid (4×2) oraz Volvo 7900 Articulated Hybrid, jak również autobus piętrowy Volvo B5LH Double-decker.
Trzyosiowy autobus przegubowy z niską podłogą ma długość 18 m.
ZMODERNIZOWANE VOLVO 9700 i 9900
Z najważniejszych modyfikacji autobusów to nowy silnik zgodny z europejską normą emisji spalin Euro 6, nowa konstrukcja przodu i tyłu pojazdu, nowe lusterka wsteczne i niższa masa.
Dzięki silnikowi o pojemności 11 litrów zmniejszy się również poziom hałasu. Równocześnie unowocześniono wygląd obu modeli: Volvo 9700 i Volvo 9900. Przód pojazdu ma bardziej aerodynamiczny kształt w porównaniu do wcześniejszej wersji, nową pokrywę i nowy, bardzo widoczny symbol Volvo. Tył otrzymał nowy spojler, tylną szybę, pokrywę silnika i zderzak.
Nowa instalacja kamery tylnej i lusterka wsteczne zapewniają kierowcy lepszą widoczność we wszystkich kierunkach. Dostępna jest opcja dodatkowego oświetlenia nad przednimi drzwiami oraz wyposażenie w funkcję elektrycznego sterowania lusterek wstecznych z fotela kierowcy. Jesienią wprowadzone zostaną nowe światła przeciwmgielne ze zintegrowaną funkcją oświetlania przedniej bocznej strony pojazdu podczas manewru skrętu autobusu, które sprawią, że jazda po zmroku w gęsto zamieszkałym terenie stanie się bezpieczniejsza.
Lżejszy silnik to nie jedyne z rozwiązań obniżających masę. Przykładem jest tu najnowsza generacja foteli pasażerskich, która redukuje wagę pojazdu o blisko 120 kg.