Sześć w pełni elektrycznych autobusów Volvo 7900 Electric rozpoczęło kursy na lotnisku w Birmingham w Wielkiej Brytanii.
Wszystkie zostały wyprodukowane i dostarczone z polskiej fabryki Volvo Buses we Wrocławiu.
Zobacz także:
Rozpoczęcie “pracy” przez autobusy elektryczne to część inicjatywy podjętej przez lotnisko w Birmingham mającej na celu zapewnienie ekologicznego systemu transportu, przy jednoczesnej redukcji zużycia energii i kosztów eksploatacji pojazdów. Pojazdy będą kursować na wszystkich trasach parkingowych wokół lotniska, w tym na trasie o długości 7,5 km prowadzącej do parkingu w Elmdon, a ich spodziewany roczny przebieg wyniesie około 330 tys. km.
Ze względu na konieczność całodobowej obsługi lotniska, każdy autobus Volvo 7900 Electric będzie ładowany na trasie – przy wykorzystaniu systemu ładowania pantografowego OppCharge. Ładowanie baterii trwa do 6 minut, co umożliwia ciągłą pracę. Pantografy zostały zainstalowane poza terminalem lotniczym – na drugim i czwartym przystanku. Autobusy będą też ładowane za pomocą dwóch ładowarek CCS combo 2 o mocy 100 kW, umieszczonych na parkingu autokarowym lotniska.
Jednym z powodów, dla którego lotnisko w Birmingham spośród oferty wielu producentów wybrało właśnie Volvo Buses i autobus 7900 Electric, jest oferowany przez firmę wysoki standard wsparcia technicznego i serwisowego dostępnego na poziomie lokalnym dzięki sieci dealerów marki.
Autobusy zostały wprowadzone w Europie w 2015 roku jako część oferty Volvo Electromobility. Zapewniają do 80 proc. niższe zużycie energii niż autobusy z silnikiem diesla o tej samej wielkości. 7900 Electric to dwuosiowy autobus z silnikiem elektrycznym i czterema akumulatorami niklowo- manganowo- kobaltowymi o wysokiej pojemności 50 kWh.