W maju Volvo Buses testować będzie pierwsze autobusy hybrydowe typu „plug-in” w ruchu ulicznym w Goteborgu. Nowa technologia umożliwi zmniejszenie zużycia energii aż o 60 procent w porównaniu z dotychczasowymi autobusami z silnikiem diesla.
Produkcja przemysłowa ma zgodnie z planem rozpocząć się za dwa lata. Volvo Buses sprzedało dotąd ponad 1000 autobusów hybrydowych, co czyni firmę światowym liderem zastosowania technologii hybrydowych w pojazdach ciężkich.
Volvo wykonuje właśnie kolejny ważny krok na drodze do stworzenia jeszcze bardziej oszczędnego i czystego transportu. Technologia „plug-in” umożliwi zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 o 75-80 proc. w porównaniu z dotychczasowo używanymi autobusami z silnikiem diesla. Ogólne zużycie energii zostanie zmniejszone o około 60 proc.. Czyste zasilanie energią elektryczną oznacza cichą pracę pojazdu z zerową emisją spalin. Połączenie takich osiągów z czystą energią sprawia, że Volvo Buses będzie w stanie zaoferować zrównoważoną alternatywę dla transportu miejskiego.
Volvo Buses przewiduje, że produkcja hybryd „plug-in” na skalę przemysłową rozpocznie się za kilka lat, lecz najpierw nowa technologia musi zostać przetestowana w trzech autobusach, które zostaną oddane do użytku w Goteborgu. Projekt demonstracyjny wykorzystujący osiem hybryd „plug-in” zaplanowano także na rok 2014 w Sztokholmie.
– Celem testu terenowego jest zbadanie i zweryfikowanie oczekiwanego zmniejszenia zużycia energii i emisji spalin, a także zebranie informacji od kierowców, pasażerów i okolicznych mieszkańców na temat tego, co sądzą o takich autobusach – mówi Ulf Gustafsson, Senior Manager Public Affairs w Volvo Buses.
Jazda na zasilaniu elektrycznym
Hybryda „plug-in” oparta jest na autobusie Volvo 7900 Hybrid, który zmodyfikowano tak, by umożliwić ładowanie z sieci energoelektrycznej przez kolektor zainstalowany na dachu. Hybryda „plug-in” posiada także większy zestaw akumulatorów, co umożliwia pokonanie aż 70 proc. trasy, około 7 km, w ciszy i bez emisji spalin z wykorzystaniem prądu elektrycznego. Akumulatory ładowane są na stacjach końcowych w czasie od sześciu do dziesięciu minut.
W razie pojawienia się problemów podczas ładowania z sieci lub jeśli autobus jest eksploatowany na linii pozbawionej stacji ładowania, hybryda „plug-in” będzie działać dokładnie tak samo jak dotychczasowe autobusy hybrydowe. Innymi słowy, klient chcący zainwestować w technologię „plug-in” nie musi posiadać dostępu do w pełni rozbudowanej sieci stacji ładujących.
Volvo Buses bierze udział w projekcie „hybryda plug-in” w Goteborgu obok Göteborg Energi, Business Region Göteborg i Västtrafik. Projekt jest częściowo finansowany przez Life+, europejski program dofinansowania dla projektów ochrony środowiska.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.