Volvo Cars zakłada osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku. Szczegółowo określone cele zostały zweryfikowane przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi).
Dąży ona do realizacji celów zapisanych w porozumieniu paryskim. To jeden z najbardziej ambitnych planów ochrony naszej planety w całej branży motoryzacyjnej.
Zobacz także:
Według SBTi cele redukcji emisji Volvo Cars są zgodne z wymaganymi poziomami redukcji emisji dwutlenku węgla, aby ograniczyć globalne ocieplenie do znacznie poniżej 2 st. Celsjusza w porównaniu z temperaturami notowanymi przed epoką przemysłową. W procesie audytu inicjatywa określa, o ile i jak szybko poszczególne przedsiębiorstwa muszą zredukować emisje gazów cieplarnianych, aby spełnić parametry określone w porozumieniu paryskim.
– Jako dostawca pojazdów i usług mobilnych jesteśmy częścią problemu zmian klimatycznych, ale możemy też być częścią rozwiązania. Mamy obowiązek działać. Dlatego redukcja emisji dwutlenku węgla jest najwyższym priorytetem w naszej firmie. Potwierdzenie naszych ambicji klimatycznych przez SBTi daje nam cenne potwierdzenie, że obraliśmy właściwą drogę – powiedziała Hanna Fager, Head of Corporate Functions w Volvo Cars.
Zapoczątkowany w ubiegłym roku kompleksowy plan klimatyczny Volvo Cars dotyczy emisji dwutlenku węgla we wszystkich swoich działaniach i produktach, zgodnie z wizją neutralności klimatycznej do 2040 roku. Obejmuje on szybką elektryfikację i tym samym ograniczenie emisji gazów cieplarnianych pochodzących z rur spalinowych każdego wyprodukowanego auta. Firma zajmie się również optymalizowaniem innych procesów działalności pod kątem redukcji CO2.
Te zmiany dotyczą procesu produkcji, logistyki, łańcucha dostaw i recyklingu. Do 2025 roku emisja CO2 przypadająca na każdy samochód ma spaść o 40 proc. Do tego dochodzi 25 proc. redukcja emisji dwutlenku węgla pochodzącego z produkcji i logistyki w przeliczeniu na każdy powstały pojazd. Kolejna redukcja o 25 proc. ma dotyczyć łańcucha dostaw.
Volvo Cars było jednym z pierwszych producentów samochodów, który zobowiązał się do całkowitej elektryfikacji i jest jedyną marką, która wszystkie swoje modele oferuje jako w wariancie PHEV (hybrydy ładowane z gniazdka). W nadchodzących latach wprowadzi również szereg modeli w pełni elektrycznych, począwszy od XC40 Recharge, którego dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku.
Pierwsze efekty ekologicznej strategii już są widoczne. W tym roku hybrydy ładowane z gniazdka stanowiły prawie jedną czwartą naszej europejskiej sprzedaży. W tym okresie Volvo Cars było liderem w segmencie premium (według badań IHS). Do 2025 r. połowę sprzedaży aut mają stanowić auta czysto- elektryczne, a drugą połowę – hybrydy.
SBTi to wspólna inicjatywa Carbon Disclosure Project (CDP), Global Compact (ONZ), World Resources Institute (WRI) i WWF.