W polskich salonach Volkswagena rozpoczęła się przedsprzedaż nowego Passata. Ósma generacja debiutuje z nowymi silnikami, mniejszą masą oraz najnowszymi systemami informacyjno-multimedialnymi. Passat dostępny jest zarówno w wersji Limousine jak i Variant.
Od ponad czterech dziesięcioleci Volkswagen udoskonala Passata. Najnowsza generacja, oferowana w wersjach Trendline, Comfortline i Highline, wyposażona jest w liczne innowacyjne rozwiązania. Passat debiutuje z nowymi silnikami, mniejszą masą i najnowszymi systemami multimedialnymi, wspomagającymi i poprawiającymi komfort.
Zobacz także:
HYUNDAI: NOWY GENESIS Z NAPĘDEM NA CZTERY KOŁA (CENA)
JAGUAR: PREZENTACJA NOWEGO XE JUŻ WE WRZEŚNIU
Należą do nich Active Info Display (w pełni cyfrowy wyświetlacz wielofunkcyjny zastępujący zegary), wysuwany wyświetlacz Head-up, a także takie systemy, jak Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, rozpoznający także pieszych oraz trzy dalsze światowe nowości: Emergency Assist (system zatrzymujący samochód w przypadku zaśnięcia bądź zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (ułatwiający manewrowanie z przyczepą) oraz asystent jazdy w korkach.
Nowy Passat oferowany będzie początkowo z jednym silnikiem TSI i czterema silnikami TDI. Silnik 1.4 TSI dysponuje mocą 125 KM. Za przeniesienie mocy odpowiedzialna jest 6-biegowa przekładnia manualna. W przypadku silników wysokoprężnych do wyboru są jednostki 1.6 TDI o mocy 120 KM oraz trzy jednostki o pojemności 2.0 TDI o mocy 150 KM, 190KM i 240 KM. Silnik 120 KM może być zamawiany z 6-biegową przekładnią manualną, 150 KM z przekładnią manualną lub 6-biegową DSG. Wersja o mocy 190 KM oferowana jest obecnie z DSG. W Passacie debiutuje także bardzo mocna 240-konna jednostka, jest to silnik bi-turbo, który oprócz wysokiej mocy dysponuje także imponującym momentem obrotowym 500 Nm. W tym wariancie montowany jest seryjnie napęd na wszystkie koła 4MOTION oraz 7-biegowa przekładnia DSG.
Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6, a zużycie paliwa i tym samym emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje są wyposażone w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Oferta silników będzie rozszerzana, docelowo obejmie 10 silników o mocy od 120 do 280 KM.
Ceny nowego Passata rozpoczynają się od 90.790 zł za wersję Limousine i 95.190 zł za Varianta. Samochód już w podstawowej wersji jest bogato wyposażony, m. in. w trzystrefową klimatyzację, system radiowy Composition Media, tylne światła LED, czujnik deszczu, przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego hamowania po kolizji, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold.
Ponadto dla wersji Comfortline i Highline oferowany jest atrakcyjny pakiet wyposażenia dodatkowego Business, który zawiera: system nawigacji satelitarnej Discover Media, reflektory LED w wersji Top ze światłami LED do jazdy dziennej, system Dynamic Light Assist oraz reflektory przeciwmgielne. Pakiet dla wersji Comfortline kosztuje 3.690 zł, dla Highline 2.990 zł. Korzyść dla kupującego w obu wersjach wyposażenia to 8.340 zł.
Produkcja nowego Passata rozpocznie się w listopadzie, również w tym miesiącu pierwsze samochody trafią do klientów.