Volkswagen udostępnił kolejne szczegóły dotyczące ofensywy w zakresie samochodów zasilanych energią elektryczną. Do rozpoczęcia produkcji modelu ID. pozostał rok.
W pierwszym etapie na platformie MEB służącej do konstrukcji aut bez- emisyjnych koncern zamierza wyprodukować do 15 milionów pojazdów (dotychczasowy plan przewidywał 10 milionów egzemplarzy).
Zobacz także:
Do 2023 roku w rozwój aut elektrycznych, cyfryzację, pojazdy autonomiczne i w nowe usługi z zakresu mobilności marka zainwestuje ponad 11 miliardów euro, w tym ponad 9 miliardów wyda na modele z rodziny ID. Ofensywa w dziedzinie “elektryków” była również tematem „MEB Supplier Event” – ponad 30 dyrektorów najważniejszych firm dostawczych przemysłu motoryzacyjnego spotkało się w Wolfsburgu, by dyskutować o przygotowaniach do uruchomienia produkcji pod koniec 2019 roku.
– W nowym Volkswagenie ID. zastosowano pomysły oraz technologie opracowane przez najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa z branży samochodowej. Za 12 miesięcy wraz z pojawieniem się ID. w historii Volkswagena rozpocznie się nowa era, porównywalna z czasami gdy debiutowały pierwsze Garbus czy Golf – powiedział Thomas Ulbrich, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. Elektro- mobilności.
Volkswagen ID., samochód wyposażony wyłącznie w napęd elektryczny i w pełni skomunikowany z otoczeniem. Poprzez Automotive Cloud ma stałe połączenie z Internetem umożliwiające update i upgrade oprogramowania. Z tego powodu koncern wzmacnia współpracę z firmami dostarczającymi oprogramowanie. Jedną z takich firm jest Elektrobit (EB) z Erlangen.
Głównych dostawców podzespołów do modelu ID. Volkswagen bardzo wcześnie włączył w prace nad koncepcją i konstrukcją nowego auta. Marka zamierza spopularyzować samochody z napędem elektrycznym wśród jak największej liczby użytkowników. Wraz z modelami z rodziny ID. w 2020 roku na rynku pojawią się auta zupełnie nowej generacji, maksymalnie korzystające z możliwości jakie stwarza zastosowanie napędu elektrycznego.
Samochody z rodziny ID. mają m.in. duży zasięg, przestronne wnętrze, dynamiczne właściwości jezdne i prezentują zupełnie nowy poziom komunikacji cyfrowej. Fabryka w Zwickau jest w tej chwili rozbudowywana i stanie się najwydajniejszym w Europie zakładem produkującym samochody elektryczne. Najpóźniej w 2025 roku VW zamierza sprzedawać na świecie milion elektrycznych aut rocznie.