VOLKSWAGEN: WYSTAWA 50 YEARS OF EXCITEMENT W BERLINIE

vw-wystaw1

Pół wieku historii z sukcesami – wystawa poświęcona 50. rocznicy powstania Volkswagen Motorsport została oficjalnie otwarta w Berlinie.

Prócz trzykrotnego rajdowego mistrza świata Sebastiéna Ogiera w uroczystości uczestniczyli także były rajdowy mistrz świata Luis Moya, legenda sportów motorowych Hans- Joachim „Strietzel” Stuck, a także inni bohaterowie, którzy przez 50 lat historii Volkswagen Motorsport budowali jego sukcesy.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

SPORT


 

W budynku Volkswagena „DRIVE. Volkswagen Group Forum” stawili się także: Timo Gottschalk, pilot w rajdowej załodze Touarega, która w 2011 roku wygrała Rajd Dakar, były kierowca rajdowy Klaus- Joachim „Jochi” Kleint, Klaus Niedzwiedz, który swoją karierę rozpoczynał w bolidach Formuły Vee, oraz Alfons Stock i Paul Schmuck, którzy wygrali rajdowe mistrzostwa Niemiec w Rheila- Golf w 1981 roku.

Legendarny dziennikarz Rainer Braun i Patrick Simon – kierowca wyścigowy oraz komentator poprowadzili galę otwarcia wystawy w pełnej wspomnień atmosferze. Braun, który był jednym z kierowców, podczas gdy Formuła Vee debiutowała na niemieckim torze Norisring w 1965 roku, opowiadał ponad 100 zebranym gościom zgromadzonym na otwarciu historie ze świata motorsportu.

Ta specjalna wystawa Volkswagena otwarta będzie dla publiczności do 30 października, a wstęp na nią jest bezpłatny.

Historia i teraźniejszość: od Formuły Vee do Polo R WRC

Na wystawie obejrzeć można eksponaty, które nieodłącznie wiążą się z historią sukcesów Volkswagena w motorsporcie. Od bolidu Formuły Vee z lat sześćdziesiątych, którym Volkswagen Motorsport zaznaczył swoją obecność w sportach motorowych po Polo R WRC z 2013 roku w którym Sebastien Ogier i Julien Ingrassia sięgali po tytuł trzykrotnych rajdowych mistrzów świata dla Volkswagena.

Na wystawie można także podziwiać takie rarytasy jak: dwusilnikowy Golf, którym Joachim Kleint brał udział w legendarnym wyścigu Pikes Peak, Rheila- Golf, który brał udział w rajdowych mistrzostwach Niemiec, Volkswagen Iltis, który wygrał Rajd Dakar w 1980 roku, a także legendarny Golf grupy A, który wygrał mistrzostwo świata w 1986 roku. Do obejrzenia są również Race Touareg 3, w którym Nasser Al-Attiyah i Timo Gottschalk zwyciężyli w Rajdzie Dakar w 2011 roku, a także uczestniczący aktualnie w wyścigowej serii samochodów turystycznych Golf GTI TCR.

Zmierz się z rajdowym na symulatorze

Informacje oraz wgląd w takie aspekty świata motorsportu jak praca zespołowa, technologia, dźwięk, obsługa, przygody oraz sukcesy sprawiają, że każdy z uczestników wystawy może prawie namacalnie poczuć sportową atmosferę oraz historię Volkswagen Motorsport. Inne interaktywne elementy wystawy pozwalają jeszcze bardziej poczuć jej atmosferę – dzięki rajdowemu symulatorowi, każdy gość może zmierzyć się z rajdowym mistrzem świata na jednym z odcinków specjalnych, a następnie porównać swój czas przejazdu do tego ustalonego przez Sebasiténa Ogiera.

Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport: Pięć dekad w sportach motorowych – Volkswagen może pochwalić się długą historią, która prawie zawsze zawierała ekscytujące momenty, często rajdowe. Wszystkie te fascynujące eksponaty od bolidu Formuły Vee, poprzez dakarowego Iltisa, aż po Polo R WRC pokazują jak znakomity był udział Volkswagena w historii sportów motorowych. Pokazują one także jak wielki rozwój nastąpił aż do naszego obecnego zespołu WRC, a także pasję i profesjonalizm, jaki temu towarzyszył. Ta wystawa to prawdziwa gratka dla fanów motorsportu, a także każdego kto lubi niezwykłe rozwiązania techniczne.

Sébastién Ogier, trzykrotny – rajdowy mistrz świata z zespołem Volkswagena: Bardzo podoba mi się ta wystawa. Jest to znakomity prezent z okazji rocznicy Volkswagen Motorsport – zarówno dla ludzi, którzy budowali jego historię jak i dla zwiedzających. Każdy znajdzie tu coś dla siebie – od rajdowego symulatora, po moduły tematyczne. Dla mnie osobiście najciekawsze jest porównanie samochodów rajdowych z różnych epok. To zadziwiające jak bardzo technologicznie i technicznie Golf z 1986 roku różni się od naszego aktualnego Polo R WRC i jak daleko technologia zaszła w ciągu ostatnich dziesięcioleci.