VOLKSWAGEN: WIELOZADANIOWE TIGUAN, TAYRON I PASSAT Z NAPĘDEM 4MOTION

Passat, Tiguan i Tayron w wersjach z napędem na wszystkie koła 4MOTION to pojazdy wielozadaniowe: sprawdzą się jako auta rodzinne, poradzą sobie także z holowaniem przyczepy

Jeśli ktoś szuka wielozadaniowego samochodu, który sprawdzi się podczas rodzinnych wyjazdów czy np. holowania przyczepy, szeroką gamę aut z mocnymi, oszczędnymi silnikami i napędem na cztery koła znajdzie w salonach Volkswagena.


Zobacz także:

SKODA: POZNALIŚMY CENY MODELU ELROQ W WERSJI SPORTLINE
 

ROZMAITOŚCI


 

Passat, Tiguan i Tayron w wersji 4MOTION mogą holować przyczepy o masie do 2200 kg (Passat), do 2300 kg (Tiguan) oraz do 2500 kg (Tayron z odpowiednim wyposażeniem). SUV-y Tiguan i Tayron mogą być skonfigurowane jako 2.0 TSI 4MOTION o mocy 204 KM lub 265 KM, Passat 2.0 TSI 4MOTION jest dostępny wyłącznie w mocniejszej wersji. Cała trójka aut z napędem na wszystkie koła jest dostępna także w wersji 2.0 TDI 193 KM.

Nowe silniki i napęd na wszystkie koła 4MOTION w Volkswagenach Tiguan, Tayron i Passat zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa i stabilność podczas jazdy w każdych warunkach pogodowych i drogowych. Sprawdzą się także podczas holowania przyczepy. Napęd na wszystkie koła 4MOTION we wszystkich trzech modelach wykorzystuje sprzęgło Haldex, które przekazuje napęd na tylną oś w taki sposób, by zużycie paliwa było możliwie niskie. W normalnych warunkach jazdy, na przykład w mieście na suchej nawierzchni i bez maksymalnego obciążenia napędzane są tylko przednie koła. Napęd na tylną oś jest dołączany tylko w przypadku wyższego obciążenia lub gdy istnieje ryzyko utraty przyczepności. Napęd na wszystkie koła można jednak również włączyć ręcznie, na przykład w celu uzyskania lepszej trakcji na zaśnieżonych drogach.

Modele z napędem na wszystkie koła z dostępnym jako opcja hakiem oferują jeszcze jedną specjalną funkcjonalność: gdy tylko samochód wykryje, że przyczepa jest podpięta, automatycznie aktywowany zostanie dodatkowy profil jazdy z przyczepą. Inteligentny napęd 4MOTION podczas holowania przyczepy rozdziela w optymalny sposób moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną oś. Passat 2.0 TSI 4MOTION może holować przyczepy o masie do 2200 kg, Tiguan do 2300 kg, zaś Tayron 2.0 TSI 4MOTION, w zależności od wyposażenia, nawet do 2500 kg.

204 KM i napęd 4MOTION.

Volkswageny Tiguan i Tayron są dostępne z silnikiem TSI o mocy 204 KM. W połączeniu z siedmiobiegową skrzynią biegów DSG, jednostka TSI przekazuje moment obrotowy (maksymalnie 320 Nm) na wszystkie koła już od prędkości obrotowej silnika 1500 obr./min. Średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi od 7,6 do 8,3 l/100 km, w zależności od modelu i wyposażenia, co świetnie pokazuje, jak wydajne są jednostki TSI. Wszystkie trzy auta mają przy tym świetne osiągi – prędkość maksymalna przekracza 220 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa poniżej 7,5 sekundy.

265 KM i napęd 4MOTION.

Jednostka 2.0 TSI o mocy 265 KM to najmocniejszy silnik dostępny w Volkswagenie Tiguanie, Tayronie i Passacie. Jeśli komuś ta moc coś przypomina to tak, ma rację – silnik o identycznej mocy napędza również kultowego Golfa GTI. Jednak inżynierowie Volkswagena specjalnie dostosowali tę jednostkę do użytku w większych modelach Tiguan, Tayron i Passat, m.in. poprzez zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego. Zamiast 370 Nm, jak w Golfie GTI z napędem na przednie koła, jednostka ta w Tiguanie, Tayronie i Passacie z napędem na wszystkie koła 4MOTION generuje maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm już od 1650 obr. Najmocniejszy czterocylindrowy silnik TSI w tych trzech modelach jest zawsze połączony z najbardziej sportową odmianą wyposażenia: R-Line.

Wszystkie trzy auta mają bardzo dobre osiągi.

265-konny, dwulitrowy silnik TSI z turbodoładowaniem czyni z Volkswagena Passata naprawdę szybkie auto: kombi z Wolfsburga przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Tiguan jest wolniejszy w sprincie do 100 km/h o 0,1 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 242 km/h. Tayron 2.0 TSI 4MOTION z tym samym silnikiem może się rozpędzić do 240 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,3 sekundy. W zależności od modelu i wersji wyposażenia, średnie zużycie paliwa wg WLTP mieści się w przedziale od 8,1 do 9,0 l/100 km – to świetne wartości dla pojazdów tej wielkości i o takich osiągach.