Volkswagen zaprezentował pierwsze zdjęcia jeszcze zakamuflowanego modelu ID.7 w wersji kombi i przy tej okazji wprowadza nową nazwę dla tego typu nadwozia: Tourer.
Nowy model ma zostać wprowadzony na rynek europejski w 2024 roku. Do jego największych zalet będą należeć duża ilość miejsca w kabinie i wysoka wydajność. Volkswagen pokaże nową odmianę flagowego modelu elektrycznej rodziny ID. w ostatecznej formie w najbliższych miesiącach.
Zobacz także:
MERCEDES-AMG: MOŻNA JUŻ ZAMAWIAĆ NOWEGO GLC 63 S E PERFORMANCE COUPE
Volkswagen to jeden z najbardziej doświadczonych producentów samochodów kombi na świecie. Od ponad 60 lat powstają praktyczne odmiany różnych modeli. Do tej pory nosiły one nazwę Variant lub Shooting Brake (w przypadku Arteona). ID.7 Tourer to pierwsze w pełni elektryczne auto z nadwoziem kombi marki z Wolfsburga. Auto zadebiutuje na rynku w 2024 roku.
Wysoka wydajność dzięki zaawansowanej aerodynamice. Dopracowane pod względem aerodynamicznym nadwozie jest niezbędne, by uzyskać możliwie duży zasięg. Właśnie takie kształty ma limuzyna ID.7, która została już zaprezentowana i jest obecnie wprowadzana na rynek europejski. Współczynnik Cx tej odmiany wynosi 0,23. Dla wersji kombi jest on niemal identyczny i wynosi 0,24.
ID.7 Tourer wciąż w kamuflażu. Kamuflaż najnowszej odmiany ID.7 opiera się na wielowarstwowym lakierze, znanym z limuzyny ID.7, który został zaprezentowany przez Volkswagena na targach CES w Las Vegas na początku tego roku. Kamuflaż ma kolory dopasowane do aktualnej pory roku – jesieni. Nawet umieszczone z tyłu nadwozia kody QR z tyłu są płynnie zintegrowane z kamuflażem.
Dużo miejsca we wnętrzu dzięki krótkim zwisom i dużemu rozstawowi osi. Jeśli na pokładzie znajduje się pięć osób, mają one do dyspozycji bagażnik o pojemności do 545 litrów, po załadowaniu do wysokości rolety. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy, pojemność prawie dwumetrowej przestrzeni ładunkowej może wzrosnąć do 1714 litrów.
Podobnie jak wszystkie modele z rodziny ID., nowe auto powstało na platformie MEB Grupy Volkswagen. Zalety modułowego systemu z krótkimi zwisami i długim rozstawem osi wpływają korzystnie na przestronność wnętrza. Efektem jest komfortowe auto z wykończeniem wnętrza najwyższej jakości i powiększonym w porównaniu z limuzyną bagażnikiem.
ID.7 Tourer będzie produkowany, tak jak ID.7, w fabryce Volkswagena w Emden. Po ID.4, ID.7 jest drugim modelem opartym na MEB, który będzie produkowany w tym zakładzie w północno-zachodnich Niemczech.