VOLKSWAGEN: SZKLANA MANUFAKTURA W DREŹNIE ZNÓW PRODUKUJE

vw-drezno1

Volkswagen na nowo rozpoczyna produkcję aut w Szklanej Manufakturze w Dreźnie, od kwietnia 2017 roku będzie tam powstawał nowy e-Golf.

Informację tę, w obecności premiera Saksonii Stanisława Tillicha, ministra gospodarki regionu Martina Duliga i burmistrza Drezna Dirka Hilberta podał w Dreźnie Frank Welsch, Członek Zarządu Marki ds. Rozwoju.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Nowy e-Golf ma zasięg do 300 km (wg normy NEDC). Model ten poza Szkolaną Manufakturą w Dreźnie, będzie nadal produkowany w głównym zakładzie w Wolfsburgu. Volkswagen zainwestuje ponad 20 milionów euro w przebudowę Manufaktury i stworzenie z niej „Center of Future Mobility”. Przebudowa już się rozpoczęła.

Volkswagen Saksonia oraz stolica landu zawarły ponadto niedawno obszerną umowę partnerską o wspieraniu cyfryzacji oraz środków transportu z napędem elektrycznym, dzięki której Drezno ma się stać modelowym miastem z komunikacją działającą zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Produkcja w drezdeńskiej Manufakturze rozpocznie się ponownie na początku kwietnia 2017 roku i początkowo będzie prowadzona na jedną zmianę. Poza tym Drezno, obok „Autostadt” w Wolfsburgu, stanie się miejscem, w którym klienci będą odbierali elektryczne i hybrydowe samochody Volkswagena – modele e-up!, e-Golf oraz Golfa GTE i Passata GTE.

Przed rokiem Szklaną Manufakturę w Dreźnie zamieniono w miejsce, w którym klienci Volkswagena mogą poznawać auta elektryczne oraz zagadnienia związane z cyfryzacją samochodów. Dzięki ponad 40 różnym eksponatom, w tym samochodom, zwiedzający mogą doświadczyć świata przyszłej motoryzacji w sposób interaktywny i w formie zabawy. Od tego czasu miejsce to odwiedziło ponad 75 000 gości, a ponad 1 800 osób skorzystało z jazdy próbnej samochodami z napędem elektrycznym.

Volkswagen Saksonia i Drezno, stolica landu, podpisały zakrojoną na szeroką skalę umowę o współpracy. Zapowiedziano w niej przekształcenie Drezna w modelowe miasto wykorzystujące transport elektryczny, cyfryzację oraz innowacyjne sposoby zarządzania ruchem. Konkretnie oznacza to szeroką rozbudowę infrastruktury stacji ładowania, całkowite przestawienie transportu miejskiego na pojazdy elektryczne, innowacyjne projekty z zakresu car- sharingu, a także stworzenie inkubatora przedsiębiorczości dla start- upów z zakresu usług transportowych.