VOLKSWAGEN: ŚWIATOWE PREMIERY GOLFA VARIANTA I ALLTRACKA

Dwie nowe wersje Volkswagena Golfa mają swoja światową premierę. Chodzi o Varianta i Alltracka. Oba modele są bogato wyposażone.

Pierwszy posiada nowe zespoły napędowe, włącznie z hybrydowym (mHEV) i wyposażonym w system twin dosing. Drugi – napęd na cztery koła.


Zobacz także:

ECO

PREMIERY


 

Golf Variant 8, od debiutu w 1993 roku, znalazł już ponad 3 miliony nabywców.

Najnowsza generacja jest ogromnym krokiem w kierunku cyfryzacji. W porównaniu do poprzednika prezentuje się z zewnątrz bardziej dynamicznie. Samochód ma 4 633 mm długości i rozstaw osi wynoszący 2 686 mm. Przednie i tylne światła standardowo są wykonane w technologii LED.

Zwiększone wymiary przekładają się na wnętrze. Miejsca przybyło na nogi pasażerom tylnej kanapy. Pojemność bagażnika (do górnej krawędzi oparcia tylnego siedzenia) wynosi 611 litrów, a po złożeniu oparcia kanapy wzrasta do 1 642 l. Jako opcja oferowana jest elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, którą można otworzyć wykonując ruch stopą przed tylnym zderzakiem.

eTSI z instalacją o napięciu 48 V i 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową posiada napędzany paskiem rozrusznik- alternator, litowo- jonowy akumulator i silnik TSI współpracują ze sobą jako hybrydowy zespół napędowy typu mild (mHEV). Zużycie paliwa jest znacznie niższe. Silniki standardowo współpracują z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

Do Golfa Varianta są oferowane również silniki TDI wyposażone w system podwójnego wtrysku czynnika AdBlue i dwa katalizatory SCR, co znacznie obniża emisję tlenków azotu (NOx).

Volkswagen zmienił ofertę wyposażenia nowego Varianta – oprócz podstawowej wersji Golf dostępne są wersje Life, Style i R-Line. Seryjne wyposażenie obejmuje systemy Lane Assist i Front Assist. Ten ostatni seryjnie ma funkcje awaryjnego hamowania w mieście i wykrywania pieszych oraz hamowania podczas skręcania po wykryciu pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka.

Do wyposażenia seryjnego należą również elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, system Car2X oraz bezkluczykowy system uruchamiania silnika.

W kabinie do standardu wyposażenia należą Digital Cockpit Pro, system multimedialny Composition z 8,25-calowym ekranem dotykowym i usługi internetowe We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic oraz zestaw głośnomówiący z Bluetooth.

Nowy Golf Alltrack 2. generacji – jako crossover, który plasuje się między hatchbackami a SUV-ami – standardowo jest wyposażony w stały napęd na cztery koła 4Motion i ma większy prześwit niż Variant. Ponadto może ciągnąć przyczepę o masie własnej do 2 000 kg. Może być wyposażony w system Travel Assist wspomagający jazdę do prędkości 210 km/h i w światła matrycowe IQ.Light.