Volkswagen Caddy. To auto w pełni uniwersalne: może być samochodem dostawczym, autem do przewozu osób, rodzinnym vanem lub kamperem o nieograniczonych możliwościach.
Jak dotąd wyprodukowano go w ilości ponad trzech milionów egzemplarzy. Teraz Volkswagen Samochody Dostawcze odkrywa przed światem piątą generację.
Zobacz także:
Każdy szczegół tego samochodu został zaprojektowany od nowa, a całość została zbudowana na modułowej platformie MQB. Systemy wsparcia kierowcy zwiększają bezpieczeństwo i czynią prowadzenie łatwiejszym. Korzystające z sieci internetowej systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi, zamieniają Caddy w smartfona na kołach. Nowa technika podwójnego dozowania – Twindosing sprawia, że wysokoprężne silniki TDI są teraz jeszcze czystsze.
Bryła zewnętrzna została zaprojektowana od nowa i nabrała sportowego charakteru. Jednocześnie zwiększyła się ilość miejsca we wnętrzu pojazdu. Nowy Caddy w sprzedaży pokaże się jeszcze w tym roku. Polska jest jednym z trzech pierwszych (obok Niemiec i Austrii) rynków, na których zadebiutuje.
Design i nowe cechy zewnętrzne
Projektanci samochodu stworzyli zupełnie nową karoserię. Dzięki zredukowanej wartości oporu powietrza cw (z 0,33 do 0,30), Caddy wyznacza zupełnie nowe standardy. Jeśli chodzi o konstrukcję i specyfikację zewnętrzną auta, nowy Caddy zyskał kilka nowych cech. Należą do nich opcjonalna funkcja domykania odsuwanych bocznych drzwi i pokrywy bagażnika oraz również opcjonalny, rozciągający się nad pierwszym i nad drugim rzędem siedzeń szklany dach panoramiczny o powierzchni 1,4 m2.
Nowością są także nowe, 18-calowe felgi aluminiowe oraz montowane standardowo w najwyższych wersjach wyposażenia reflektory diodowe i diodowe światła tylne. Po raz pierwszy w tym modelu pojawia się też bezkluczykowy dostęp, zapłon i zamykanie pojazdu (Keyless Access – w skrócie Kessy) oraz cyfrowy kokpit Digital Cockpit.
Nowy Caddy pojawi się – podobnie jak jego poprzednik – w różnych wersjach nadwozia: jako furgon, kombi i wielu wersjach samochodu osobowego. Nazewnictwo linii wersji osobowych zostało zmienione: model bazowy będzie się teraz nazywał Caddy, wersja wyższa specyfikacji to Life i w końcu wersja premium to Style. Wszystkie nowe wersje są lepiej wyposażone niż wersje modelu poprzedniego.
Duże wnętrze
Wewnątrz, piąta generacja posiada większą ilość miejsca. Dla przykładu: przedłużona wersja modelu – Caddy Maxi – może pomieścić dwie europalety. Wskaźniki i elementy obsługi zostały gruntownie przeprojektowane.
Nowy, cyfrowy kokpit Digital Cockpit (opcjonalny, w pełni cyfrowy zestaw zegarów i wskaźników) oraz radio i infotainment (wyświetlacze o przekątnej od 6,5 do 10 cali), składają się na interaktywne interfejsy systemu dostępnego zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażera na przednim fotelu.
Połączenie cyfrowego kokpitu i najwyższego stopnia rozbudowy systemu nawigacji z 10-calowym wyświetlaczem, tworzy nowy, w pełni cyfrowy krajobraz wskaźników i elementów obsługi, czyli Invision Cockpit. Za pośrednictwem jednostki komunikacyjnej online (OCU) ze zintegrowanym systemem eSIM, systemy infotainment mają dostęp do mobilnych usług i funkcji online Volkswagen We, co oznacza, że nowy Caddy jest zawsze podłączony do sieci.
Kolejna nowość w Caddy: cyfrowe powierzchnie dotykowe dla funkcji świateł, widoku, systemu audio i funkcji menu. Układ dotykowych przycisków Light & Sight znajduje się po lewej stronie kierownicy. Za pomocą przycisków bezpośredniego dostępu można bardzo szybko i łatwo dotrzeć do różnych pozycji menu głównego systemu obsługi. Ponadto, diodowe oświetlenie wewnętrzne, ergonomiczne fotele i zasilanie zewnętrznych urządzeń napięciem 230 V, uprzyjemniają każdą podróż.
Kolejną nowinką jest wentylacja dachowa usprawniająca działanie klimatyzacji oraz szybsza wentylacja stacjonarna z tyłu.
Nowe systemy wsparcia kierowcy
Sześć z dziewiętnastu systemów wsparcia kierowcy zamontowanych na pokładzie nowego Caddy to systemy zupełnie nowe. Jest wśród nich Asystent Podróży – Travel Assist, po raz pierwszy oferowany w samochodzie dostawczym. System wspomagania jazdy jest aktywowany za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej. Znajdziemy również takie systemy jak: Trailer Assist – podobny do tego, który znajduje się w Crafterze asystent znacznie ułatwiający manewrowanie z przyczepą oraz asystent boczny – Side Assist – ze zintegrowanym systemem Rear Traffic Alert.
Funkcjonujące już wcześniej w Caddy systemy zostały teraz znacznie rozszerzone i zaktualizowane o nowe funkcje.
Twindosing w silnikach TDI
Innowacyjne są nowe, czterocylindrowe silniki napędzające Caddy. Spełniają one wymagania normy Euro 6 z roku 2021 i wyposażone są w filtr cząstek stałych. Nowością, użytą w silnikach TDI o mocy wyjściowej od 55 kW/75 KM do 90 kW/122 KM, jest nowy system Twindosing. Dzięki dwóm katalizatorom SCR, a więc podwójnemu wtryskowi AdBlue, poziom emisji tlenków azotu (NOx) jest znacznie niższy w porównaniu z poprzednim modelem.
Równie wydajne i zrównoważone środowiskowo są: turbodoładowany silnik benzynowy TSI o mocy 84 kW/116 KM oraz doładowany silnik na gaz ziemny TGI. Nowe rozwiązania techniczne układów napędowych mają wyraźnie pozytywny wpływ zarówno na ekologię, jak i na ekonomię: w zależności od wersji silnika, przewidywane zużycie paliwa jest do dwunastu procent niższe niż w poprzednim modelu.