VOLKSWAGEN: STUTYSIĘCZNY e-GOLF JUŻ NA DRODZE

e-Golf1

100-tysięczny Volkswagen e-Golf opuścił fabrykę w Dreźnie i znalazł nabywcę. Elektryczny model wprowadzono do sprzedaży w 2014 roku.

Jest to drugi – po VW e-up! (2013 r.) – samochód koncernu wykorzystujący do napędu akumulator (tzw. BEV).


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

e-Golf zdobył popularność nie tylko w Europie, ale również w USA. W Dreźnie od 2020 roku będzie montowany VW ID.3. Szklana Manufaktura zostanie rozbudowana stając się ponadto atrakcyjnym miejscem odwiedzin dla wszystkich miłośników motoryzacji.

e-Golf2

Stutysięczny samochód w kolorze Pure White trafił do Maika Jaehde z Landolfshausen pod Hanowerem. Po uroczystym odbiorze auta jego właściciel, w ramach specjalnego programu, wziął udział w zwiedzaniu Szklanej Manufaktury.

Produkcja e-Golfa rozpoczęła się w Wolfsburgu w 2014 roku. Z powodu wielkiego popytu od ponad 2,5 roku model ten jest dodatkowo montowany w Szklanej Manufakturze w Dreźnie. Od jesieni przyszłego roku dołączy też Volkswagen ID.3. Seryjna produkcja pierwszego auta skonstruowanego na modułowej platformie MEB rozpoczęła się w listopadzie w Zwickau.

e-Golf3

Szklana Manufaktura będzie rozwijać się jako miejsce, w którym można uroczyście odebrać swoje auto oraz jako atrakcyjne centrum wizyt miłośników motoryzacji, główny nacisk zostanie położony na samochody elektryczne. Każdego roku w stolicy Saksonii klientom przekazuje się 1 300 pojazdów. Liczba ta ma się znacznie zwiększyć w ciągu najbliższych lat.

Od stycznia do października 2019 roku na całym świecie do rąk klientów trafiło 27 900 e-Golfów, w całym 2018 roku było ich 24 800. Najważniejszymi rynkami w tym roku okazały się :Norwegia, Niemcy, USA, Wielka Brytania i Holandia.

VW e-Golf ma silnik o mocy 100 kW (136 KM) i zasięg do 230 km (wg WLTP).

e-Golf4