Volkswagen potwierdził, że sprawa nieodpowiedniego oprogramowania w silnikach Diesla nie dotyczy samochodów z jednostkami napędowymi typu EA 288 spełniających normy Euro 5 oraz Euro 6, dostępnych na rynkach Unii Europejskiej.
Silniki te nie mają oprogramowania działającego w sposób niedozwolony z punktu widzenia prawa.
Zobacz także:
Aktualnie oferowane nowe samochody w UE przez koncern wyposażone w jednostki napędowe Diesla spełniające normy Euro 5 i Euro 6 spełniają więc normy prawne oraz standardy środowiskowe- twierdzi Volkswagen AG. Producent pracuje globalnie nad rozwiązaniem kwestii emisji spalin przez silniki Diesla. Dąży do wprowadzenia jednolitego rozwiązania pod względem spełnienia obowiązujących norm.
Po szczegółowym sprawdzeniu istnieje pewność, że również pojazdy z silnikami EA 288 spełniającymi normę Euro 5, sprzedawane w krajach Unii Europejskiej są zgodne z prawem. Wcześniej takie zapewnienie wydano w odniesieniu do nowych samochodów koncernu Volkswagena wyposażonych w silniki Diesla spełniających normę Euro 6. Jedne i drugie jednostki spełniają więc normy prawne oraz standardy dotyczące środowiska.
Od października 2015 roku na stronie internetowej www.volkswagen.pl każdy klient Volkswagena może, po podaniu numeru nadwozia swojego pojazdu, uzyskać informację, czy sprawa dotyczy jego samochodu. Dla marek Audi, SEAT i Skoda oraz w pozostałych krajach Unii Europejskiej działają analogiczne strony internetowe dla klientów.
Od stycznia 2016 roku rozpocznie się akcja usuwania usterek, będzie ona bezpłatna dla klientów.