Ruszyły zamówienia na nowego Volkswagena Golfa R. Samochód jest wyposażony w silnik 2.0 TSI o mocy 320 KM, napęd na cztery koła 4Motion i 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową.
Cena bardzo bogato wyposażonego seryjne modelu zaczyna się od 198 690 złotych.
Zobacz także:
Mocniejszy, bardziej dynamiczny, oszczędniejszy, lepiej skomunikowany z otoczeniem, cyfrowy – to najważniejsze cechy nowego R, najmocniejszej odmiany Golfa ósmej generacji. Na szczególną uwagę zasługuje napęd na cztery koła 4Motion z systemem sterowania dopływem momentu obrotowego osobno do każdego z kół tylnej osi.
Służy do tego tzw. menedżer dynamiki jazdy, który współpracuje z m.in. elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego przedniej osi i zawieszeniem o regulowanej charakterystyce tłumienia. 320-konny pojazd standardowo jest wyposażony w system wyboru profilu jazdy. Ogromną moc, jak na hatchbacka kompaktowych rozmiarów, zapewnia mu czterocylindrowy turbodoładowany silnik 2.0 TSI.
Nowoczesna jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa wyróżnia się kilkoma innowacyjnymi rozwiązaniami. Należą do nich, między innymi, umieszczony w głowicy cylindrów i chłodzony cieczą układ odprowadzania spalin do turbosprężarki oraz system zmiennego sterowania czasem otwarcia zaworów z podwójnym sterowaniem wałkiem rozrządu.
Osiągi i sportowy styl Golfa R można podrasować za pomocą pakietu R-Performance. W jego skład wchodzą ogranicznik prędkości maksymalnej podniesionej z 250 km/h do 270 km/h, progresywny układ kierowniczy oraz 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów Estoril z oponami w rozmiarze 235/35. Dla miłośników basowego brzmienia przygotowano układ wydechowy R-Performance, który obejmuje tylny tłumik oraz podwójne tytanowe końcówki po obydwu stronach auta.
Bogate wyposażenie seryjne obejmuje m.in. sportowe zawieszenie obniżone o 20 mm, sportowe fotele ze zintegrowanym zagłówkiem oraz regulacją wysokości i odcinka lędźwiowego, sportową, multifunkcyjną, podgrzewaną, obszytą skórą kierownicę z funkcją sterowania dotykowego, 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami w rozmiarze 225/40, reflektory LED Plus, Digital Cockpit oraz sprzęt multimedialny Discover Media z nawigacją i 10-calowym ekranem dotykowym.
Z kolei standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa to: systemy ESP, ASR, ABS, MSR wraz z asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy przyczepy, Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów, Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist, Car2x, rozpoznawania zmęczenia kierowcy, Emergency Call, czyli automatyczne wzywanie pomocy, a także 6 poduszek powietrznych.
Nad komfortem podróżowania czuwają nie tylko automatyczna, 3-strefowa klimatyzacja z filtrem Air Care, ale także czujnik deszczu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz aktywny tempomat z funkcją Stop& Go. Volkswagen jest dostępny w trzech kolorach lakieru – biały Pure (lakier specjalny), niebieski Lapiz (lakier metalizowany) i czarny Deep (lakier perłowy).Do wyboru są również dwa rodzaje 19-calowych obręczy kół – Adelaide i Estoril.