W salonach Volkswagena w naszym kraju można już zamawiać dwie kolejne wersje Golfa. Są nimi 245-konna kultowa GTI oraz GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in o takiej samej mocy.
Tym samym model ósmej generacji oferuje nabywcom do wyboru aż jedenaście silników.
Zobacz także:
W najnowszym wydaniu Golf GTI jest bardziej cyfrowy, lepiej skomunikowany z otoczeniem, bardziej wyrazisty stylistycznie i wyróżnia się lepszymi właściwościami jezdnymi. Zaopatrzony w turbosprężarkę silnik osiąga moc 180 kW, a nowy system regulacji dynamiki jazdy inteligentnie zarządza układem napędowym i amortyzatorami o regulowanej charakterystyce tłumienia.
Z kolei hybrydowy zespół napędowy nowego Golfa GTE składa się z 1,4-litrowego benzynowego silnika z turbosprężarką osiągającego moc 110 kW (150 KM), z hybrydowego modułu z silnikiem elektrycznym (o mocy 85 kW), 6-biegowej przekładni DSG oraz z nowego akumulatora litowo- jonowego.
Golf GTI
Jako jedno z pierwszych sportowych aut kompaktowych nowy Golf GTI może komunikować się z innymi pojazdami korzystając z systemu Car2X. Może też poruszać się automatycznie do prędkości 210 km/h, co zapewnia system Travel Assist. Nowe auto ma układ napędu na przednie koła.
Dzięki na nowo zestrojonemu zawieszeniu, mechanizmowi różnicowemu wyposażonemu w blokadę oraz systemowi regulacji dynamiki jazdy nowe auto prowadzi się lepiej. Dzięki seryjnemu systemowi wyboru profilu jazdy oraz opcjonalnemu adaptacyjnemu zawieszeniu DCC kierowca może sam zestroić zawieszenie zgodnie z własnymi upodobaniami.
W GTI, podobnie jak w innych wersjach silnikowych Golfa, zastosowano seryjny Digital Cockpit (nowość: możliwość aktywowania wersji z grafiką z centralnie umieszczonym obrotomierzem) i system multimedialny. Seryjnie stosuje się system nawigacji satelitarnej Discover Media z 10-calowym ekranem. Wiele obszarów we wnętrzu auta można oświetlić barwnym światłem – do wyboru jest 30 wersji kolorystycznych.
Golf GTE
Hybrydowy zespół napędowy nowego Golfa GTE osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Zwiększono elektryczny zasięg – teraz wynosi on 60 km. Jego wydłużenie było możliwe dzięki poprawie właściwości aerodynamicznych samochodu i zwiększeniu o 50 procent – do 13 kWh – pojemności akumulatora.
Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Jeżeli poziom naładowania „baterii” spadnie poniżej pewnej wartości lub gdy prędkość jazdy wzrośnie ponad 130 km/h, układ napędowy przejdzie w hybrydowy tryb pracy.
W trybie Hybrid kierowca ma możliwość utrzymania stanu naładowania akumulatora na aktualnym poziomie, może go zwiększyć, albo zmniejszyć. Dzięki temu może on, np. pod koniec dalekiej podróży, skorzystać w mieście z wyłącznie elektrycznego napędu. Menedżer akumulatora z wyprzedzeniem korzysta z danych nawigacyjnych uwzględniając w zarządzaniu energią ukształtowanie terenu na konkretnej trasie.
Seryjne diodowe światła z przodu tworzą charakterystyczną całość z osłoną chłodnicy. Tuż pod krawędzią pokrywy silnika znajduje się wąska, niebieska linia biegnąca przez całą szerokość przodu nadwozia. Po włączeniu świateł do jazdy zostaje ona wyeksponowana przez diodowe podświetlenie. Podświetlić można także osłonę chłodnicy.
We wnętrzu Golfa GTE dominuje Innovision Cockpit, który składa się z topowej wersji 10,25-calowego ekranu Digital Cockpit Pro, czyli cyfrowych wskaźników i 10-calowego ekranu systemu nawigacyjnego. Seryjne stylowe oświetlenie wnętrza sprawia, że wskaźniki i inne elementy mogą zostać podświetlone dowolnie wybranym kolorem spośród 30 dostępnych do wyboru.
Ceny
Golf GTE 1.4 Plug- In Hybrid 110kW/ 150KM, DSG, 6-stopniowa z upustem kosztuje obecnie 163 890 zł (169 890 zł normalnie).
Z kolei cena Golfa GTI na benzynę bezołowiową z silnikiem 2.0 TSI 180kW/ 245KM, 7-stopniową, automatyczną skrzynią biegów DSG wynosi 143 390 zł (149 390 zł bez upustu).