VOLKSWAGEN: RUSZYŁY POLSKIE ELIMINACJE THINK BLUE

mistrz_vw1

Program Think Blue Volkswagena ma budować ekologiczną świadomość społeczeństwa, w tym – przede wszystkim – kierowców. Specjalnie z myślą o nich, po raz kolejny organizowane są ogólnoświatowe mistrzostwa.

Zostanie w nich wyłoniona najoszczędniej jeżdżąca osoba. Właśnie ruszyły polskie eliminacje do finału, który w dniach 15-17 maja odbędzie się w Kołobrzegu.


Zobacz także:

ECO

RAJD MONTE CARLO NEW ENERGY


 

Zwycięzca tych zmagań będzie reprezentował Polskę podczas światowego finału, odbywającego się w listopadzie w San Francisco. Uczestnicy będą rywalizować w ekonomicznych Volkswagenach wyposażonych w pakiet BlueMotion Technology.

W mistrzostwach Think Blue Challenge nasz kraj weźmie udział po raz drugi. W 2013 roku w polskim finale zwyciężył Kamil Kocimski z Radomska, który za kierownicą Volkswagena Golfa 1.6 TDI uzyskał średnie spalanie wynoszące jedynie 2,9 l/100 km. W światowym finale, który odbył się w Niemczech, Polak – po przejechaniu 592-kilometrowej trasy z Berlina do Frankfurtu nad Menem i zmierzeniu się z drużynami z całego świata uplasował się na wysokiej, siódmej pozycji.

W pierwszym etapie, drogą eliminacji, do krajowego finału dostanie się dziesięciu zawodników. Każdy kierowca ma szansę, aby wziąć w nim udział. Najlepsza dziesiątka zostanie zakwalifikowana na podstawie przesłanych filmów, przedstawiających rzeczywiste zużycie paliwa w samochodach, którymi poruszają się na co dzień. Uczestnicy powinni pokonać trasę 15 km.

Następnie, po zatrzymaniu się, trzeba nagrać film przedstawiający wyniki z komputera pokładowego, dotyczące średniego zużycia paliwa, średniej prędkości oraz przebytego dystansu. Na końcu filmu kierowca powinien udzielić odpowiedzi na pytanie „Dlaczego warto być wyluzowanym za kierownicą?”. Dziesiątka uczestników polskiego finału zostanie wyłoniona na podstawie sfilmowanych wskazań komputera pokładowego oraz oceny wypowiedzi.

Pierwszą osobą, która zgłosiła się do konkursu jest Robert Korzeniowski, który czterokrotnie zdobył złoty medal olimpijski w chodzie. Robert udowodnił, że nie tylko w sporcie pokonuje długie dystanse bez zatrzymywania się. W przesłanym zgłoszeniu, jadąc nowym Passatem Variantem z silnikiem o mocy 190 KM uzyskał spalanie wynoszące 3,2 l na 100 km.

Finał zostanie rozegrany w dniach od 15 do 17 maja. Volkswagen zaprosi na niego kierowców wraz z osobami towarzyszącymi do atrakcyjnego, hotelu, położonego nad polskim morzem. Na miejscu finaliści przejdą szkolenia teoretyczne oraz praktyczne z zasad ecodrivingu. Każdy z nich będzie mógł przygotować się do wykonania zadania finałowego. Zadanie będzie polegać na przejechaniu jednym z modeli Volkswagena specjalnie wytyczonego odcinka (nieznanego finalistom) i na uzyskaniu jak najniższego średniego zużycia paliwa.

O równe szanse zadbają sędziowie, którzy dopilnują, aby samochód na finałowy przejazd był dla wszystkich uczestników tak samo doważony, a ciśnienie w oponach miało prawidłową wartość. Najlepszy z finalistów, oprócz nagród rzeczowych, otrzyma miejsce w światowym finale zmagań Think Blue Challenge w San Francisco, w którym będzie reprezentował Polskę.

Rejestracja uczestników oraz wszystkie niezbędne informacje znajdują się na stronie www.volkswagen.pl w zakładce Think Blue. Zgłoszenia można przesyłać do 10 maja, a lista osób zakwalifikowanych do polskiego finału wraz z ich wynikami zostanie ogłoszona na stronie internetowej Volkswagena.

Think Blue Volkswagena

Think Blue to program, dzięki któremu Volkswagen realizuje jeden z nadrzędnych celów swojego funkcjonowania – zrównoważony rozwój. W jego zakres wchodzą również działania proekologiczne, rozumiane szerzej niż tylko jako tworzenie wydajnych samochodów.

Zrównoważony rozwój dotyczy wszystkich obszarów, w które jest zaangażowany producent z Wolfsburga. Zaliczają się do nich m.in.:
Ekomobilność: pojazdy produkowane przez Volkswagena mają być jak najbardziej przyjazne środowisku.
Ekologiczny styl życia: propagowanie codziennych zachowań, które pozwalają chronić środowisko w naszym najbliższym otoczeniu.
Ekologiczne projekty: od sadzenia zielonych skwerów, przez ustawianie rekuperatorów (pojemników na odpadki w parkach) i organizowanie konkursów ekologicznej jazdy, po tworzenie aplikacji na smartfony, które podpowiadają jak w codziennym życiu przyczyniać się do większego dbania o środowisko – Volkswagen włącza się w akcje, które mają na celu zwiększenie świadomości ekologicznej społeczeństwa.