Volkswagen ID.3 zapewni użytkownikom nowoczesne rozwiązania techniczne modułowej platformy podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych.
Bezemisyjny silnik o mocy aż 204 KM napędza tylne koła i zapewnia autu doskonałe osiągi.
Zobacz także:
Nowy ID.3 jest już dostępny do zamawiania w cenie od 155 890 złotych. W późniejszym etapie do oferty dołączy ID.3 Pure, którego akumulator pozwoli na przejechanie do 330 kilometrów na jednym ładowaniu. Dostępny on będzie w cenie wynoszącej mniej niż 130 000 złotych.
Volkswagen pozwala na łatwe skonfigurowanie samochodu poprzez stronę internetową. W chwili rozpoczęcia sprzedaży nowe auto jest dostępne w siedmiu zdefiniowanych wersjach wyposażenia. Fabryka w Zwickau szybko wyprodukować zamówiony indywidualnie egzemplarz.
ID.3 z akumulatorem o pojemności 58 kWh, który pozwala na pokonanie 426 km (zasięg wg WLTP), jest dostępny w wersjach:
– Pro Performance za 155.890 zł;
– Pro Performance Life za 164.490 zł;
– Pro Performance Business za 178.190 zł;
– Pro Performance Style za 178.990 zł;
– Pro Performance Family za 182.890 zł.
Wersje ID.3 wyposażone w akumulator o pojemności 77 kWh, który zapewnia zasięg do 549 km (wg WLTP), to:
– Pro S za 179.990 zł;
– Pro S Tour za 214.490 zł.
Podczas konfiguracji modelu, w pierwszym kroku należy wybrać jedną z wymienionych powyżej, preferowaną wersję ID.3. Na kolejnym etapie zdecydować należy o kolorystyce: wnętrza (oferowane są trzy warianty) i nadwozia (dostępnych jest sześć lakierów). Po wybraniu preferowanych obręczy kół (dostępne są zarówno 18, 19 jak i 20-calowe), można zdecydować się na wyposażenie opcjonalne (np. pompa ciepła, bagażnik do przewozu rowerów, kabel do ładowania Mode-2, akcesoria).
Wyposażenie seryjne Volkswagena ID.3 w wersji podstawowej Pro Performance zawiera m. in. systemy asystujące Front Assist, Lane Assist, Traffic Sign Recognition oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Na komfort podróżowania wpłynie dostępna w standardzie klimatyzacja Climatronic z możliwościami chłodzenia wnętrza podczas postoju oraz programowania chłodzenia na określoną godzinę.
Dostępny za 155 890 złotych model może ponadto pochwalić się także dostępnością zaawansowanych rozwiązań świetlnych (światła z przodu i z tyłu w technologii LED, oświetlenie ID.Light we wnętrzu, oświetlenie nastrojowe w 10 kolorach do wyboru) oraz: systemem obsługi głosowej, 10-calowym ekran dotykowy systemu infotainment i bezprzewodową łącznością czy multifunkcyjną kierownicą.
Samochód w tej wersji można ładować: z mocą 100 kW prądem stałym (125 kW dla wersji Pro S) i 11 kW prądem zmiennym.
Docelowo oferta ID.3 obejmie pięć pakietów wyposażenia, dostępnych jako Basic lub Plus, w zależności od wersji. Są to pakiety: Design, Infotainment, Comfort, Assistance i Sport (tylko w wersji Plus). Poszczególne pakiety są elementami wyposażenia standardowego aktualnie dostępnych wersji, skonfigurowanych na akumulatorach Pro Performance i Pro S.
ID.Light to wąski pas diod, który znajduje się we wnętrzu ID.3 pod przednią szybą i zapewnia kierowcy intuicyjne wsparcie podczas jazdy. Po zajęciu miejsca w środku światło sygnalizuje, że samochód jest gotowy do jazdy. Jeśli ID.3 ma, zgodnie ze wskazówkami nawigacji, skręcić, światło „wędruje” odpowiednio w lewą lub w prawą stronę linii tworzonej przez diody.
Jeżeli kierowca miałby w krytycznej sytuacji gwałtownie zahamować, ID.Light rozbłyśnie intensywnie czerwonym światłem. Podczas ładowania akumulatora od lewej ku prawej stronie linii diod przesuwa się zielone światło informując o stopniu naładowania akumulatora.
Kabina ID.3 jest bardzo przestronna. Kierowca i pasażer siedzą dość wysoko, miejsca w aucie zajmuje się łatwo i wygodnie, a wyższa pozycja siedzeń sprawia, że widoczność ze środka jest bardzo dobra. Z tyłu miejsca jest tak dużo, jak w tradycyjnym samochodzie klasy średniej. Pojemność bagażnika wynosi standardowo 385 litrów, a po złożeniu dzielonego oparcia kanapy rośnie do 1 267 litrów (mierzone po dach).
ID.3 Pro S i Pro S Tour jest homologowany dla czterech osób, wszystkie pozostałe wersje – dla pięciu.