Volkswagen przyspiesza swoją ofensywę produktową w klasie średniej i właśnie uruchomił przedsprzedaż modelu ID.7 Tourer.
Po wprowadzonych w ostatnim czasie takich aut jak ID.7, nowy Passat i nowy Tiguan, pierwsze elektryczne kombi Volkswagena jest już czwartym modelem klasy średniej, który debiutuje w ciągu zaledwie kilku miesięcy.
Zobacz relacje:
MERCEDES-AMG: E 53 HYBRID 4MATIC+ LIMUZYNA I KOMBI Z NAPĘDEM PLUG-IN
Wszechstronny samochód marki z Wolfsburga można już konfigurować i zamawiać – ceny zaczynają się od 271 690 zł. Jako jeden z zaledwie kilku producentów, Volkswagen ma w ofercie na rynku europejskim aż trzy modele kombi w klasie wyższej średniej: sportowy Arteon Shooting Brake, nowy Passat i ID.7 Tourer. Dzięki tej gamie modeli klienci mogą wybrać najlepszy dla siebie typ napędu – spalinowy, hybrydowy lub elektryczny.
Zasięg do 607 km.
ID.7 Tourer został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski. Na początku auto będzie oferowane w wersji Pro z silnikiem o mocy 286 KM i akumulatorem o pojemności netto 77 kWh. Zasięg wg WLTP wynosi do 607 km. ID.7 Tourer Pro rozwija prędkość maksymalną do 180 km/h i może być ładowany na stacjach szybkiego ładowania mocą do 175 kW. Uzupełnianie energii od 10 do 80 procent trwa ok. 28 minut.
Maksymalne wykorzystanie przestrzeni.
Dzięki pojemności bagażnika sięgającej 1714 litrów, nowy ID.7 Tourer jest jednym z najbardziej przestronnych samochodów elektrycznych na rynku. Nawet przy pięciu osobach na pokładzie dostępna jest przestrzeń bagażowa o pojemności do 605 litrów (przy oparciu tylnej kanapy w pozycji cargo). Auto ma imponujący rozstaw osi (2971 mm), co z połączeniu z długością (4961 mm) gwarantuje ponadprzeciętną przestrzeń na nogi pasażerów siedzących z tyłu.
Bogate wyposażenie standardowe.
Auto w podstawowej wersji Pro ma w standardzie m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację z inteligentnymi nawiewami, system infotainment z ekranem dotykowym o przekątnej 15 cali, bezprzewodową łączność ze smartfonami Apple CarPlay i Android Auto, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, asystenta głosowego IDA, cztery gniazda USB-C, oświetlenie ambientowe w 10 kolorach, alarm, podgrzewane fotele z przodu, siatkę odgradzającą bagażnik, reflektory i tylne światła LED, składane lusterka zewnętrzne, oświetlenie otoczenia z projektorami w lusterkach zewnętrznych, podświetlane wnęki klamek drzwi, system bezkluczykowego zamykania i uruchamiania Keyless Access, czujnik deszczu, czarne relingi dachowe (dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg) i 19-calowe aluminiowe felgi.
Systemy wspomagające kierowcę w standardzie.
Wszystkie wersje ID.7 Tourer będą wyposażone w takie systemy wspomagające, jak tempomat adaptacyjny (ACC), Lane Assist (system utrzymania pasa ruchu), Side Assist (system zmiany pasa ruchu), system ostrzegania o niebezpieczeństwie Car2X, system odczytywania znaków drogowych, Rear View (system kamer cofania) i Light Assist (asystent świateł drogowych).
W bardzo prosty sposób będzie można dostosować auto do upodobań wybierając pakiety wyposażenia dodatkowego. Jednym z nich jest pakiet Comfort, który łączy w sobie takie funkcje, jak trójstrefowa automatyczna klimatyzacja (Air Care Climatronic), nawigacja, indukcyjne ładowanie smartfonów i podgrzewana przednia szyba. W pakiecie Assist System są ponadto Connected Travel Assist (wspomaganie jazdy) oraz innowacyjne systemy wspomagania parkowania. Pakiet Interior Plus obejmuje m.in. 30-kolorowe oświetlenie ambientowe, elektrycznie regulowane komfortowe fotele ergoActive z przodu (z programami masażu i aktywną klimatyzacją), wstawki w fotelach z tkaniny ArtVelours Eco, a także system audio Harman Kardon o łącznej mocy 700 W.
Pakiet Exterior Plus z inteligentną szybą oferuje duży panoramiczny szyberdach.
Warstwy inteligentnego szkła można elektronicznie przełączać między nieprzezroczystymi lub przezroczystymi. W pakiecie są także adaptacyjne zawieszenie DCC, matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, Dynamic Light Assist (asystent świateł drogowych) i tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami. Podświetlane logo Volkswagena z przodu i z tyłu dopełniają wygląd ID.7 Tourer.
Nowa aplikacja Wellness.
Całkowicie nowa jest również aplikacja Wellness. Umożliwia ona zsynchronizowaną regulację różnych funkcji pojazdu za pomocą trzech wstępnie skonfigurowanych programów (Fresh Up, Calm Down i Power Break) w celu poprawy samopoczucia pasażerów. W zależności od wyposażenia pojazdu, aplikacja zapewnia dostęp do oświetlenia ambientowego, systemu audio, klimatyzacji, funkcji Smart Glass, ogrzewania foteli, automatycznej klimatyzacji foteli i funkcji masażu foteli.
ID.7 Tourer Special Edition.
Podobnie jak inne Volkswageny, także ID.7 Tourer będzie dostępny w wyjątkowej wersji Special Edition. Ta odmiana jest droższa od bazowej o 9200 zł, a korzyść dla klienta wynikająca z bogatszego wyposażenia to 38 230 zł.
Wyposażenie dodatkowe wersji Special Edition zawiera pakiety Komfort, Assistance, Wnętrze Style oraz Design.
Pakiet Komfort składa się z podgrzewanych przednich siedzeń, kierownicy i przedniej szyby, 3-strefowej klimatyzacji z panelem sterowania z tyłu, nawigacji i instalacji telefoniczną z ładowarką indukcyjną. Pakiet Assistance zawiera systemy Park Assist Plus z funkcją pamięci, system Area View z kamerami 360o oraz systemy Travel Assist i Emergency Assist. Pakiet Wnętrze Style to komfortowe przednie fotele ergoActive z elektryczną regulacją, funkcją pamięci masażu oraz regulacją wzdłużną siedziska, panele dekoracyjne na desce rozdzielczej, pneumatycznie regulowane podparcia lędźwi w fotelach przednich, oświetlenie ambientowe w 30 kolorach oraz tapicerka z mikrofibry ArtVelours. W pakiecie Design znajdują się reflektory matrycowe LED z łączącą je podświetlaną listwą, system Advanced Dynamic Light Assist, dodatkowo przyciemniane szyby: tylna oraz boczne tylne, tylne światła w technologii LED z dynamicznymi kierunkowskazami, dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów, światła przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, podświetlone klamki oraz system Easy Open/Easy Close. Ostatnim elementem, który jest standardem w wersji Special Edition jest lakier metalizowany.